Dit is een vrij recht-toe-recht-aan werkje. Als je op de site van Tuynder kijkt dan zie je zelfs hoe het in elkaar zit.
Het is niet meer dan het fuseestuk losmaken van de kogel (paar rake klappen met een zware hamer), de stabilisatorstang losnamen van de draagarm en de vier bouten van de draagarm aan het subframe.
Montage in omgekeerde volgorde.
Grootste probleem is als er bouten en/of moeren vastzitten door de inwerking van vuil, water en zout.
Met een beetje voorbereiding is het een klusje van maximaal 4 uur.
Succes,
Rob
Je wilt wel de bout waarmee de kogel in de fusee geborgd zit loshalen. Met een hamer slaan gaat meestal ook niet voldoende zijn, want de kogel wordt de fusee in gedrukt door de rubbers van de ophanging. ik haal zelf de stuurkogels ook los, dan heb je wat meer werkruimte. De koppelstukken tussen de anti rollbar en de draagarmen moeten ook los. Het is aan te raden daar nieuwe exemplaren inclusief rubbers voor aan te schaffen, meestal gaan ze minder lang mee dan de draagarmen en het is een goed moment om ze gelijk te vervangen. Vooraf inspuiten met WD40 of roestoplosser van alle bouten die los moeten is zeker aan te raden, goed gereedschap met een lang wringijzer is ook erg fijn voor dit klusje.