Pagina 1 van 2

kortsluiting 33 vpb

Geplaatst: ma mar 30, 2009 22:10
door sudsprint
Een "bekende"van mij heeft tijdens het plaatsen van en veerpootbrug op de 33 in ieder geval de massa kabel om zeep geholpen. Die gaat dus vernieuwd worden. Heb het drama zelf niet kunnen aanschouwen maar is er nog meer waar ik op moet letten?

RE: kortsluiting 33 vpb

Geplaatst: wo apr 01, 2009 20:50
door sudsprint
Niemand?

RE: kortsluiting 33 vpb

Geplaatst: wo apr 01, 2009 21:16
door Stefan J
ja, dattie nooit meer aan auto's sleuteld :jumping:


gewoon zorgen dat je er niks tussen knijpt...

RE: kortsluiting 33 vpb

Geplaatst: wo apr 01, 2009 22:13
door alfaqv75
als het een kleine accu is zo veel mogelijk naar achter schuiven...
maar euh, massa kabel???
als je een kabel raakt met een vpb dan is het de plus (en als je de massa raakt of zo dan heb je ook geen kortsluiting, iets kloppen doet er dus niet :lol: )

waar kan je verder op letten, als de vpb niet makkelijk over de draadeindjes van je veerpoten gaat, ga dan niet lopen kloten maar krik de auto in het middenaan de voorzijde iets op, monteer de vpb en schroef de moeren vast...

RE: kortsluiting 33 vpb

Geplaatst: do apr 02, 2009 09:23
door giulia-tom
Veerpootbrug...........33..........Tenzij circuitauto...... overig: #-o

RE: kortsluiting 33 vpb

Geplaatst: do apr 02, 2009 11:25
door gt1300jr
Als de Veerpootbrug (die vast zit aan de carrosserie de min dus...) de plus pool raakt van de accu...

Re: RE: kortsluiting 33 vpb

Geplaatst: do apr 02, 2009 11:40
door alfaqv75
Als de Veerpootbrug (die vast zit aan de carrosserie de min dus...) de plus pool raakt van de accu...
ja snap ik, maar de titel van dit topic is kortsluting en dan lees je in het topic dat de massa kabel is geraakt... (klopt dus niet helemaal) :wink:

Re: RE: kortsluiting 33 vpb

Geplaatst: do apr 02, 2009 11:43
door alfaqv75
Veerpootbrug...........33..........Tenzij circuitauto...... overig: #-o
toch flext het plaatstaal een beetje en zeker bij de 3 gaats vpb op een 33 die niet verlaagt was merkte ik verschil, alleen dan wel nadelig

RE: kortsluiting 33 vpb

Geplaatst: do apr 02, 2009 22:01
door Hylke
Ook op een circuitauto kun je beter de wielen aan de grond houden.
Dus dan heb je niet zoveel aan een stuk extra plaat/pijp wat juist de zaak stijver houdt.

RE: kortsluiting 33 vpb

Geplaatst: do apr 02, 2009 22:03
door sudsprint
Volgens mij is er elders op dit forum genoeg geschreven over veerpootbruggen.

Re: RE: kortsluiting 33 vpb

Geplaatst: do apr 02, 2009 22:16
door alfaqv75
Ook op een circuitauto kun je beter de wielen aan de grond houden.
Dus dan heb je niet zoveel aan een stuk extra plaat/pijp wat juist de zaak stijver houdt.
dus jij hebt liever dat slappe plaatstaal, waarom zou je dan nog een rolkooi monteren totaan de veerpoten of de koets door lassen :?: :wink:

Re: RE: kortsluiting 33 vpb

Geplaatst: do apr 02, 2009 22:18
door alfaqv75
Volgens mij is er elders op dit forum genoeg geschreven over veerpootbruggen.
klopt, maar is jouw vraag nu beantwoord??
want massadraad zit aan de binnenkant onder de voorruit en kom je nooit bij met montage van een vpb.....

dus ik neem aan dat het de plus draad/spannigs draad is geweest, sommige tapen de vpb nog wel eens in op dat punt

Re: RE: kortsluiting 33 vpb

Geplaatst: do apr 02, 2009 22:18
door sudsprint
Als de Veerpootbrug (die vast zit aan de carrosserie de min dus...) de plus pool raakt van de accu...
ja snap ik, maar de titel van dit topic is kortsluting en dan lees je in het topic dat de massa kabel is geraakt... (klopt dus niet helemaal) :wink:
Dan heb je niet goed gelezen.

RE: kortsluiting 33 vpb

Geplaatst: do apr 02, 2009 22:21
door sudsprint
De plus heeft de vpb geraakt en de massakabel, dus de achterste is weggefikt.

RE: kortsluiting 33 vpb

Geplaatst: do apr 02, 2009 22:28
door sudsprint
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest maar wat ik weten wil is wat kan er behalve de massakabel nog meer kapot zijn gegaan?