Pagina 1 van 2
jts blok in een gewone ts
Geplaatst: za mar 07, 2009 08:32
door patje33
mijn vraag is het (makelijk) om een ts blok te wisselen met een jts blok ? (156)
RE: jts blok in een gewone ts
Geplaatst: za mar 07, 2009 10:36
door WhizzMan
Als het ook nog moet draaien en rijden, ja dan is het een heleboel werk. De hele kabelboom inclusief dashboard, alle motorsteunen etc. moet je ook overzetten. De bak en aandrijfassen weet ik niet, maar de uitlaatlijn en waarschijnlijk nog wel een paar kruiwagens aan "klein spul" is ook verschillend. Waarom wil je in hemelsnaam een JTS? Alleen de laatste 2.2 uit de 159 wil redelijk vooruit, een 2.0 16V TS is een stuk rapper dan de eerste generatie JTS hoor.
RE: jts blok in een gewone ts
Geplaatst: za mar 07, 2009 12:05
door TechnoStig
Iets zei mij dat zijn vraag weer betwist zou worden...

Het is een vraag, kan het ja of nee?
Maar goed: ja het kan. Is het veel meer werk dan een gewone conversie? Tja je zal elektrisch wel sterk in je schoenen moeten staan.
De motor moet gaan comminiceren met het ABS en heel misschien met het dashboard, maar dat lijkt me een eitje.
Mechanisch lijkt me niet zo'n probleem, maar je zou van te voren de aansluitingen paspunten moeten bekijken. Een 156JTS naast de jouwe zetten is wel verstandig.
Is het een 1,9 of een 2,2 JTS?
We (ik) bouwen met grote regelmaat motorblokken op motorstands om ze vervolgens autonoom te laten draaien. Is altijd gelukt tot nu toe.
RE: jts blok in een gewone ts
Geplaatst: za mar 07, 2009 12:24
door Alfa 1.5
Lijkt me dat WhizzMan hier adviseert i.p.v. betwist.
RE: jts blok in een gewone ts
Geplaatst: za mar 07, 2009 12:41
door esvida
moet je bij ATS van de wiel in beek en donk wezen daar hebben ze in een gt een 20 16v motor gebouwd.
RE: jts blok in een gewone ts
Geplaatst: za mar 07, 2009 14:50
door patje33
maar goed als je een sloop 156 jts hebt (2.2) dan heb je gelijk alles om het over te bouwen maar past het dan?
Re: RE: jts blok in een gewone ts
Geplaatst: za mar 07, 2009 14:53
door yuri 75 V6
maar goed als je een sloop 156 jts hebt (2.2) dan heb je gelijk alles om het over te bouwen maar past het dan?
156JTS is toch een tweeliter en geen 2.2? Maar als je een complete 156 hebt is het denk ik relatief simpel te doen, je hebt immers alle delen. Het is wel een boel werk, maar dat is een gewone motorwissel ook.
Re: RE: jts blok in een gewone ts
Geplaatst: za mar 07, 2009 15:19
door GT 75V6
maar goed als je een sloop 156 jts hebt (2.2) dan heb je gelijk alles om het over te bouwen maar past het dan?
156JTS is toch een tweeliter en geen 2.2? Maar als je een complete 156 hebt is het denk ik relatief simpel te doen, je hebt immers alle delen. Het is wel een boel werk, maar dat is een gewone motorwissel ook.
Is idd een gewone 2.0 JTS, met 165 pk en 206 Nm.
RE: jts blok in een gewone ts
Geplaatst: za mar 07, 2009 15:26
door giulia-tom
Papieren PK's bij de JTS...

Vergelijk eens het PK verlies met een JTS tov TS16v. (en nee het is geen discussie die ik aan wil, maar een geconstateerd hard feit!)
Vraag jezelf dan af of je dat wilt...
JTS beter?????

Re: RE: jts blok in een gewone ts
Geplaatst: za mar 07, 2009 15:29
door GT 75V6
Papieren PK's bij de JTS...

Vergelijk eens het PK verlies met een JTS tov TS16v. (en nee het is geen discussie die ik aan wil, maar een geconstateerd hard feit!)
Vraag jezelf dan af of je dat wilt...
JTS beter?????

De latere JTS'en halen de opgegeven specificaties wel gewoon. Daarnaast rijdt een JTS volgens de kenners een stuk lekkerder dan een TS --> meer koppel onderin.
Eerdere JTS'en bleken soms zelfs maar 145 pk te hebben, daarnaast waren het ook nog eens olieboten.

RE: jts blok in een gewone ts
Geplaatst: za mar 07, 2009 15:30
door Rainier155
Op de site van Squadra tuning staat inderdaad dat je bij een 2.0 jts blij mag zijn als hij 140 pk haalt.

Kortom als je dan een 1.8 16v wisselt voor een 2.0 jts ga je er niet echt op voorruit.
Gewoon een 2.0 16v twinspark pakken dus.
Re: RE: jts blok in een gewone ts
Geplaatst: za mar 07, 2009 15:36
door giulia-tom
De latere JTS'en halen de opgegeven specificaties wel gewoon. Daarnaast rijdt een JTS volgens de kenners een stuk lekkerder dan een TS --> meer koppel onderin.
Eerdere JTS'en bleken soms zelfs maar 145 pk te hebben, daarnaast waren het ook nog eens olieboten.

Dat is wat jij denkt...of gehoord hebt.
En: rijdt een kenner wel in een JTS? Ik ken er vele die er allergisch voor zijn. Dit zijn geen rijders maar DE revisiemensen van deze zooi (hun woorden!)
Re: RE: jts blok in een gewone ts
Geplaatst: za mar 07, 2009 15:44
door GT 75V6
De latere JTS'en halen de opgegeven specificaties wel gewoon. Daarnaast rijdt een JTS volgens de kenners een stuk lekkerder dan een TS --> meer koppel onderin.
Eerdere JTS'en bleken soms zelfs maar 145 pk te hebben, daarnaast waren het ook nog eens olieboten.

Dat is wat jij denkt...of gehoord hebt.
En: rijdt een kenner wel in een JTS? Ik ken er vele die er allergisch voor zijn. Dit zijn geen rijders maar DE revisiemensen van deze zooi (hun woorden!)
Ik heb weleens met een GT 2.0 JTS gereden, reed prima. Maar ja, revisiemensen zullen het vast beter weten.

RE: jts blok in een gewone ts
Geplaatst: za mar 07, 2009 17:49
door patje33
als ik er kwa pk niks op vooruit ga is me interesse gelijk weg
wat is er verder te doen om een 1800 wat pittiger te maken
RE: jts blok in een gewone ts
Geplaatst: za mar 07, 2009 17:50
door LENZ
1.9 en 2.2 jts is gebasseerd op gm techniek, is overigens weinig aan, teleurstellende motor, gebruikt echter geen olie zoals de fiat 2.0 16V JTS (geen Twin Spark)
Op zich is de alfa Jts een fijne motor, maar er kleven behoorlijk wat nadelen aan, zoals olieverbruik op alle jts'en ook die nu nog uit de fabriek rollen.
Ander nadeel is de interne motor vervuiling die na verloop van tijd optreed, daarentegen doen alle direct ingespoten motoren dat (dus ook jtd).
Verder gewoon een lekkere motor, maar zeker niet de moeite waard om een 2.0 TS 156 te gaan voorzien van een 2.0 JTS, mocht je het willen is het goed te doen, als je de onderdelen van een sloper kan gebruiken, maar dan wel van een 156 JTS en niet van een GT