Pagina 1 van 2

...

Geplaatst: wo mar 04, 2009 20:40
door alfa75turboqv
...

RE: GTV V6 Turbo gekocht!

Geplaatst: wo mar 04, 2009 20:51
door Michel vd Grinten
Welkom!
Dat ding naar Limpens brengen en daar de rest laten maken.
Slim zijn en zeggen dat de dealer er 1700,- voor vraagt heea te maken! (hoop niet dat Limpens hier meekijkt ;) )

*Distri en de hele mikmak daaromtrent kan voor 600,-
* poelieriem gaat samen met distri € 35,-
* airco vullen € 150,- max. (als de pomp/leiding niet kapot is)
* olielekkage verhelpen € ?
* nieuw middenstuk uitlaat + lassen gaatje uitlaat voor € peanuts
* nieuwe accu € 115,-
* dwarsbalk vervangen (apk afkeurpunt) € ?
* APK keuring € 19,95
* werkplaatsuren € ?
* Grote beurt: € 150,- max

Totaal: 1200,-?

RE: GTV V6 Turbo gekocht!

Geplaatst: wo mar 04, 2009 20:53
door Bullettooth
Onderdelen van de distributie bij een 12v v6 is ongeveer 38 (riem) 120 voor spanner. (Multi riemen weet ik zo niet, maar dat is ook tientjes werk.)

waterpomp LET OP! after market ook via Alfa dealers, hebben kunststof schoepen, deze kosten ± 108 euro, deze wil je NIET!!!!

Ja zult opzoek moeten gaan naar een pomp met stalen waaier. Ik heb begrepen dat (http://www.hs-corse.nl/) zij deze kunnen leveren, maar dan is ie 180 eurie.

Dus de 1100,- voor enkel de distributie samen met de waterpomp lijkt me veel voor een 12v, 24v is wat anders daarin tegen. (onderdelen zijn al duurder)

Idd breng um naar Limpens L.T.C. Maastricht.

Re: RE: GTV V6 Turbo gekocht!

Geplaatst: wo mar 18, 2009 22:22
door Veloce
Welkom!
Dat ding naar Limpens brengen en daar de rest laten maken.
Slim zijn en zeggen dat de dealer er 1700,- voor vraagt heea te maken! (hoop niet dat Limpens hier meekijkt ;) )
Ik denk dat je bij Limpens écht niet goedkoper uit bent hoor. Maurice is zeker niet goedkoop, maar levert wel echt vakwerk af!
Ik heb mijn auto's ook bij hem in onderhoud, en mijn Giulia mag ik bij hem stallen.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.

(en wil je goedkoop rijden.....koop dan geen Alfa V6 :lol: )

Prijs voor je riem is normaal. Biermans (ik neem aan dat je daar zit?) vroeg ook 1150,- voor de riem bij mijn V6 12-klepper vorig jaar.
Ik weet niet hoe je (of je vaders) bevindingen zijn daar, maar mij zul je daar niet meer zo snel zien. Heeft weinig nog met Alfa van doen die tent. Dan betaal ik liever wat meer voor echt vakwerk zoals bij Limpens of bijvoorbeeld Erik Stevens.
Voor meer info of gegevens van Limpens moet je me maar even pb'en, hij heeft geen website en maakt ook geen reclame o.i.d..

Groetjes,
Rik

RE: GTV V6 Turbo gekocht!

Geplaatst: do mar 19, 2009 11:44
door jaben
De vraag is natuurlijk of na zo'n korte periode de riem al vervangen moet worden. Lijkt mij dus van niet, zeker niet na zo weinig kilometers!

RE: GTV V6 Turbo gekocht!

Geplaatst: do mar 19, 2009 11:48
door Bialbero1962
Wissel lijkt me toch raadzaam, die tandriemen drogen in vijf jaar toch toch ook uit en een revisie na het knappen ervan is veel duurder...

RE: GTV V6 Turbo gekocht!

Geplaatst: do mar 19, 2009 11:58
door Alfagek
5 jaar een korte periode voor een d-riem? Is toch max 3 jaar? Ik zou met de riem niet gaan spotten. Als die knapt ben je veel meer geld kwijt...

Greetz,
Alfagek
Bas

RE: GTV V6 Turbo gekocht!

Geplaatst: do mar 19, 2009 19:46
door marlon_ruchtie
Volgens mij staat er voor een distributieriem inderdaad 3 jaar of 60.000 kilometer, welke er eerst komt.

Ik zou zeker de riem vervangen, ookal is het kilometrage niet gehaald. Zoals al eerder gezegd, als die knapt ben je veel verder van huis. Bovendien is het natuurlijk zonde om je blok in de soep te laten lopen door een uitgedroogd stuk rubber... :roll:

RE: GTV V6 Turbo gekocht!

Geplaatst: vr mar 20, 2009 12:59
door hans2600
Die stond in Overvecht?? dan heb ik daar 2 jaar geleden al bij staan kijken, mooie auto op het 1e gezicht het
2e gezicht is niet zo gunstig lees ik nu in je verhaal.

weet het niet helemaal zeker maar volgens mij heeft een gtv van fabriek al een waterpomp met ijzeren schoep.
De 3.0 in iedergeval wel.
Die distributie met waterpomp (als dat zou moeten) kan voor 890 euro met alles erop en eraan kan ik je uit ervaring vertellen
en ook echt goed met de juiste gereedschappen want mijn 166 loopt echt als een zonnetje sindsdien.
Wel gewoon laten doen want een knapper maakt een enorme klapper.

En die 900 voor de rest lijkt me ook wel een tikkie teveel

RE: GTV V6 Turbo gekocht!

Geplaatst: vr mar 20, 2009 13:03
door hans2600
o ja nog even dit, mijn riem zat 24.000 kilometer en wel 5 jaar, bleek er achteraf nog perfect uit te zien maar je zit wel elke dag
in die auto met een klotegevoel want je denkt er toch aan "wanneer gaat ie" met andere woorden DOEN!! :wink:

RE: GTV V6 Turbo gekocht!

Geplaatst: ma mar 23, 2009 08:31
door ebbr
Volgens mij is de riem voor een 916 V6TB: 100.000km of 5 jaar. De 60k en 3jr. geldt voor TS'jes.
Bij het niet halen van de km-ers na 5 jaar, kan de riem bij controle bij een dealer nog wel wat langer mee.
Er is destijds een brief uitgegegaan vanuit dealerschappen om in sommige gevallen de riem eerder te laten controleren en vervangen. In nederland als er veel file gereden wordt.

Gewoon door een vakman laten controleren dus of het nodig is.

Re: RE: GTV V6 Turbo gekocht!

Geplaatst: ma mar 23, 2009 09:19
door pieter van baalen
Volgens mij is de riem voor een 916 V6TB: 100.000km of 5 jaar. De 60k en 3jr. geldt voor TS'jes.
Bij het niet halen van de km-ers na 5 jaar, kan de riem bij controle bij een dealer nog wel wat langer mee.
Er is destijds een brief uitgegegaan vanuit dealerschappen om in sommige gevallen de riem eerder te laten controleren en vervangen. In nederland als er veel file gereden wordt.

Gewoon door een vakman laten controleren dus of het nodig is.

mooi stukje dit.... de riem laten controleren bij de dealer... die vlieger gaat niet op hoor de riem kan alleen gecontroleerd worden wanneer gedemonteerd. en ook dan kan je pas de rollen enz echt controleren... en helaas een riem mag dan niet worden hergebruikt en er is geen monteur die jou garantie gaat geven op het geheel dan. plus het dan toch al los ligt en vervangen voor gelijk nw net zo makkelijk is...

ALS de riem al te controleren is moet je bij de meeste auto's al zoveel weg bouwen dat hij al zowat vervangen is....

@ebbr is niet persoonlijk naar jou bedoeld he :wink:


en weet niet wat voor criminele prijzen er worden gehandhaafd daar maar 2300 euro is veeel te veel luister naar de bovengenoemde adresjes en anders heb ik er ook nog wel (via pb) een v6 turbo en zoiezo een v6 van alfa is niet een blok waar je iedereen mee kan vertrouwen dit vraagt kennis en zeker ervaring.

succes 8)

RE: GTV V6 Turbo gekocht!

Geplaatst: ma mar 23, 2009 10:50
door vV
adresjes in die regio ken ik niet, maar vervang die riemen rollen! dat ding heeft klaarblijkelijk minimaal 2 jaar nagenoeg stilgestaan, je kan erop wachten tot ie gaat.. Ja het is af en toe veel geld, maar ja..het is ook een V6 turbo, dan kost onderhoud gewoon geld, hoe goedkoop je hem ook hebt kunnen kopen..

succes!

p.s. die hele lijst is iets wat je normaal gesproken bedingt bij koop, als zijnde bij de aanschafprijs in. En dat is gelijk een nadeel van kopen op een veiling, geen proefrit, weinig kans om haken en ogen te bekijken, en al helemaal geen mogelijkheid voor stellen van aanvullende voorwaarden bij koop. En dus neem ik aan dat je met die wetenschap toch wel een buffer bij de aanschafprijs hebt opgezet voor tegenvallers??

RE: GTV V6 Turbo gekocht!

Geplaatst: ma mar 23, 2009 12:05
door hans2600
een riem is echt niet te controleren, kan er best goed uitzien en dan knap....... De V6 is gewoon 60.000 en 3 jaar.
En dat hele Sam veiling verhaal heb ik een beetje gevolgd en ik had al door dat de prijzen in de buurt of zelfs over de top gingen.
En dan garantie nul,nul want waar komt die GTV nu op als hij klaar is??? niet ver van die originele €9000 prijs af denk ik.
Maar ik geef ook toe dat het er allemaal aanlokkelijk uitziet dus een goed waarschuwings topicje dit. :wink:

RE: GTV V6 Turbo gekocht!

Geplaatst: di mar 24, 2009 10:58
door ebbr
Sorry jongens, maar dit verhaal klopt echt niet. Voor een V6 TB staat 5jr of max. zelfs 120.000km (net even nagekeken). Ik kan je de brief van de dealer laten zien waarin staat dat op advies van een dealer de riem eerder aan de beurt zou kunnen komen bij hoge belasting (bijv. veel file rijden dan wellicht wel 3-4jr.). Wat hierboven genoemd wordt qua interval geldt voor een TS!

Zeker kun je een riem wel controleren, en tuurlijk geeft niemand daar garantie op. Uitdroging is snel te constateren wat meestal plaatsvind als de km-ers niet wordt gehaald maar de jaren tikken.
Bovendien een nieuwe riem kan ook springen, maat van mij nog gehad met een 147: na een paar duizend km-ers. Risico met riemen loop je altijd, ga dan een oude spider rijden oid (ketting :wink: )

Maar om nu mensen hier gek te maken en om de 3jaar ruim Eur. 1200,00 uit te laten geven gaat mij wat ver. Mag iedereen uiteraard zelf weten.


Die van mij zit er nu bijna 6 jaar en 70.000km op.

Grz René

ps. kijk even op www.alfa916.nl daar is het wat info en discussies omtrent interval te vinden