Pagina 1 van 1
Lekke koppakking??
Geplaatst: wo feb 25, 2009 23:07
door Philip
Hallo luitjes,
Ik heb een kleine hoeveelheid cappucino in de oliecarterdop gehad. Is dit werkelijk het signaal van een koppakking vervangen of zoals op het 156 forum gezegd; pakking kleppendeksel vervangen. Ik heb een 156 2.0 ts 1998 met 174.000 km gelopen.
Philip

RE: Lekke koppakking??
Geplaatst: wo feb 25, 2009 23:13
door Martinos
Door een lekke klepdekselpakkiong krijg je niet zomaar smurrie aan je olie dop.
rijd je mss veel korte stukken?
verlies je koelvloeistof?
Re: RE: Lekke koppakking??
Geplaatst: wo feb 25, 2009 23:26
door Philip
Door een lekke klepdekselpakkiong krijg je niet zomaar smurrie aan je olie dop.
rijd je mss veel korte stukken?
verlies je koelvloeistof?
Ik rij korte afstanden met afgewisseld langere afstanden. (Woon aan de Duitse grens) Heb zojuist waterpomp incl. distriebutieriem en dergelijke laten vervangen. Daarna is het mij opgevallen. Koelvloeistof kan ik nog niets over zeggen. Ga ik morgen checken.
RE: Lekke koppakking??
Geplaatst: do feb 26, 2009 00:12
door Hylke
Mag hopen dat degene die de distributie gedaan heeft daar een oog op zou hebben laten vallen?
Tenminste, ik verwacht wel dat als er problemen zijn met de motor, daar een seintje van gegeven wordt.
Al was het maar als service.
RE: Lekke koppakking??
Geplaatst: do feb 26, 2009 08:50
door paulsteeman
Mag ik aannemen dat het aan je olievuldop zit?
Zo ja dan is het gewoon wat vocht vanwege korte stukken rijden en niets aan de hand.
Als het meer wordt of er zit aanslag in je koelvloeistof kun je je meer zorgen gaan maken.
Maak de dop eerst schoon en rij er een tijdje mee om te zien hoe het ontwikkeld.
Suc6
Paul
RE: Lekke koppakking??
Geplaatst: do feb 26, 2009 09:03
door @lfa@lgra
Idd: Beetje storm in een glas water denk ik. Pas na een behoorlijk lange rit zal het verwijnen. Is waarschijnlijk puur condens tgv korte ritten. Geen koelvloeistof verlies? Dan niets ad hand.

RE: Lekke koppakking??
Geplaatst: do feb 26, 2009 18:02
door giulia-tom
Reinig ook maar het hele traject van de carterontluchting - kan ook veel sludgevorming tegengaan in de toekomst. (half dichtgeslibte kanalen zorgen voor meer "slib")