Groeten Wouter
Die koelvloeistoftankjes van een 75 willen nog wel eens gaan lekken precies op de 'lasnaad' waar beide delen aan elkaar gelijmt zijn. En daar zie je dan helemaal niets van, maar lek is ie wel.Waarschijnlijk een poreuse tankje want het koelvloeistof was wel gezakt maar niet helemaal. Ik kan ook geen duidelijk lek ontdekken, maar wel weer even bijgevuld en vloeistof niveau op de tank afgetekend .
Yep, kou is krimp, warmte is uitzetten. De klassieke proef is een gat boren in een muntje, knikker erop die net niet past en dan het muntje warm maken..... maw warmte maakt het gat niet kleinerWat betreft de lekkage sta ik nog voor een raadsel de vloeistof is nu niet gedaalt. Het enige verschil met zaterdag avond/nacht is dat de motor warm was dus het tankje ook, zou dit invloed kunnen hebben op het lekke tankje?
wouter
Idd bij mijn Imola lekte het tankje ook alleen bij warme motor en dan enkel en alleen als er druk op het tankje stond, dus effe de dop open en dicht en de druk was eraf en de lekkage gestopt.Ja doordat hij uitzet, gaan scheurtjes net genoeg open staan om te lekken. Ik had ze aan de onderkant zitten, lekte alleen bij warme motor.