Zoals ik al op het topic van Rob75 even aanhaalde dat ik olie constateer onder de inlaatzijde van mijn motorblok.
Andretti molletti reageerde vervolgens dat dit o-ringen in het blok kunnen zijn..
Na die reactie heb ik de auto eens binnen gereden en de kap is open gedaan en eens op het gemakje met een looplamp en wat wringen overal gekeken.
Geconstateerd:
Olie op het blok:
Voornamelijk rechts op het blok (gezien vanuit de auto) EN dan vooral onder de inlaatzijde ter hoogte van de koppakking, onder de inlaatzijde meer richting de "kettingbak"
Vervolgens ook olie geconstateerd rondom oliepeilsensor (deze lekt zelf niet, wamt de olie komt meer van de voorkant van het blok)
Onder de verdeler tegen het blok ook olie (Verdeler zelf nog niet uitgesloten)
Nog een Olie probleem:
Stuurbekrachtigingspotje stond bijna leeg, zit nu nog een bodempje in. Het viel me al op dat hij zwaarder ging sturen maar niet dat ik bij inparkeren mijn spierballen flink nodig had.
De olie zit voornamelijk onder ruitensproeierreservoir en nog dieper naar beneden.
Ik heb ook gezien dat er vanaf het stuurbekrachtigingspotje 2 slangen richting de motor gaan, het kan haast niet anders dan dat in de slangen een lek zit.
Ik heb me wat ingelezen door de topics heen..
Van het eerste probleem kan een koppakking, verdeler, halve maantjes, waterpomp, carter (lijkt me sterk, heb ik voor apk een nieuwe pakking gestoken), inlaatpakking, krukaskeerringen????
een of ander vacuumslangetje van olie?
Ik weet het niet.. Hoe kan ik dingen gaan uitsluiten wat betreft lekkage olie op het blok?
Van het tweede probleem kan het haast niet anders zijn dan dat de slangen poreus zijn en daar olielekt of de aansluitingen op de motor lekken.Dit is een gesloten circuit?
De olie die hiervoor nodig is is ATP II ????
Veel informatie tegelijk
Eerst eens het lek op het blok..
wie??
Ik ben op het moment foto's aan het uploaden komen er zo aan.

die scheur?