alexander
Newbie
Newbie

velg aanpakken? of gelijk maar alle 4...

do jan 22, 2009 20:46

Hallo,

M'n Ronal's heb ik aangeschaft met wat stoeprandschade.
Een daarvan was er wat slechter aantoe dan de rest,dat was bekend maar de band blijkt nu op dat deukje ook langzaam leeg te lopen...

Ik weet dat je de velg eigenlijk zou moeten laten richten,kosten ca 110 euro???
Dan moet de velg hoogst waarschijnlijk ook gespoten worden(had ik toch al wel willen doen maar dan wel wanneer de banden er toch af zouden moeten)
Ik denk dat als ik daarvoor zou kiezen het voordeliger is om gelijk de rest vd velg ook aan te pakken.
Alle 4 bijwerken en spuiten is ook een kostenplaatje...
Het heeft allemaal niet zo veel om handen maar kben ook nog bezig met de koets waar mijn prioriteiten wat meer liggen.

Tis niet echt een technische vraag meer een 'wat is verstandig' vraag.

Wat zijn volgens jullie nog meer mogelijkheden?

Een zoektocht beginnen naar 1 Ronal A1 velg?...Dan denk ik niet vd zomer met 4 dezelfde velgen te rijden :(

Thx,
Greetz
Sander

Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: velg aanpakken? of gelijk maar alle 4...

do jan 22, 2009 21:29

Ik zou hem laten richten en zelf even bijwerken. Waar heb je de kosten voor het richten opgevraagd?
Vermeulen in Eibergen is héél goed in het richten van velgen. (klik)
Vraag daar eens wat het kost. Mocht het band afhalen en opleggen te veel kosten, heb ik daar misschien ook nog een oplossing voor. :)

alexander
Newbie
Newbie

do jan 22, 2009 21:49

Grazie,daar zal ik eens langswippen,ben daar vaak in de buurt!
Rondebanden ben ik geweest,daar hadden ze het over heetstoken van de velg en dan het deukje terugtikken.

Als dat dan zo is zou ik het zelf ook nog wel willen proberen; aan de andere kant wil ik ook liever niet gaan emmeren met wielen op die manier...

Maar is dit dan de enige optie?

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 23, 2009 08:10

richten kost max 55 euro (en dan halen ze dus die deuk er ook wel evenuit)
velg hoeft niet gespoten te worden, echter heb je dan wel een lelijke plek die je zelf kan bijwerken
(meerdere topics hier op het forum te vinden over het opknappen van velgen en ook van ronals....)

adressen genoeg, wheeltrim, die in waddinxveen, in den haag en in Hellevoetsluis zitten ze ook...

echt mooie ronals zijn schaars, ik verkocht mijn setje jaren geleden voor 450 euro (zonder na te denken werden ze zo ingenomen)
ook niet vreemd, koop eeens een setje ronals (bijna allemaal hebben ze wel stoeprandschade of beschadigingen), die koop je voor 100-200 euro
laat ze dan alle 4 opknappen met spuiten (staat iets bij dat het dan 85 euro per velg is)
en gooi er dan eens 4 banden om (geen flubber rubber), hade de RE720 banden die ongeveer 60 euro waren
dan is 450 euro dus een koopje geweest
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Martin H
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: velg aanpakken? of gelijk maar alle 4...

vr jan 23, 2009 08:28

Rondebanden ben ik geweest,daar hadden ze het over heetstoken van de velg en dan het deukje terugtikken.

Als dat dan zo is zou ik het zelf ook nog wel willen proberen; aan de andere kant wil ik ook liever niet gaan emmeren met wielen op die manier...

De juiste behandeling is afhankelijk van de deuk. Verder is het noodzakelijk om de velg in te spannen en te controleren op rondheid.
Dat lukt je niet in een hobbyschuur en moet je ook niet zelf willen doen.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: velg aanpakken? of gelijk maar alle 4...

vr jan 23, 2009 10:45

De juiste behandeling is afhankelijk van de deuk. Verder is het noodzakelijk om de velg in te spannen en te controleren op rondheid.
Dat lukt je niet in een hobbyschuur en moet je ook niet zelf willen doen.
je moet ook niet kijken hoe ze het doen (dan schrik je echt!!)
wiel wordt rood gloeiend gestookt en gaan er met een moker op beuken alsof het kapot moet, maar je krgijt hem wel perfect rond terug :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 23, 2009 17:59

Borduurschade bij velgen is redelijk makkelijk zelf weg te werken!
Zeker een ronalvelg is simpel om zelf te doen, richten en van een ei een rondje maken is lastiger en moet je uitbesteden.
Lakken kan dan zelf weer makkelijk!

alexander
Newbie
Newbie

vr jan 23, 2009 18:11

wiel wordt rood gloeiend gestookt en gaan er met een moker op beuken alsof het kapot moet, maar je krgijt hem wel perfect rond terug Laughing

Dus dat is idd de manier,redelijk heftig idd. zouden ze het spul wel heel rustig moeten afkoelen...
Maar dat is die ene velg alleen,de rest heeft alleen wat stoeprandschade.Ik zat eraan te denken om zelf wat met een dremmeltje te gaan bijwerken en dan te spuiten...Ik ben er goedkoop aan gekomen tenslotte.Aan de andere kant als ik ze op laat knappen blijf ik misschien ook wel onder die 450 :wink:
En dan is het toch waard.

[/quote]
adressen genoeg, wheeltrim, die in waddinxveen, in den haag en in Hellevoetsluis zitten ze ook...

Maar goed dat er adressen genoeg zijn want dit is nogal in de buurt.... :wink:

Greetz
Sander

Terug naar “Algemene Technische vragen”