Hoi,
Mijn 75 heeft last van horten en stoten onder belasting wanneer deze koud is, alleen met koud vochtig weer. Warm weer is geen probleem(>15 C) Als de motor begint met horten en stoten trap ik de koppeling in en geef dan wat gas, waardoor het horten en stoten even wat minder wordt. Dit herhaalt zich misschien een paar keer in een paar minuten tot dat de motor wat warmer wordt. Nu heb ik volgens mij alle stekkers al los gehad en in gespoten met wd40 maar heeft geen verbetering op geleverd. Volgens mij zijn het ook geen overspringen de bougies kabels, want tijdens dit probleem al een keer onder de motorkap gekenen niks te zien, maar het probleem doet zich iegenlijk ook alleen voor als de motor dus belast wordt. Ik verdenk zelf de bobine, maar ben geen elektro-man, hoe kan ik deze testen, of is het zowiezo verstandig deze na 16 jaar te vervangen? Benzine druk? lijkt mij niet dat dit temperatuur en vocht gevoelig is. Tevens heeft dit probleem zich ook voorgedaan met de vorige motor dus iets mechanisch is het niet.
Groeten Wouter