Hebben:
- koelvloeistofomleiding van het gasklephuis
- Carterontluchting uit het inlaattraject
Maar om terug te komen op het fenomeen formula... Hoe kan het dan dat die evengoed, al dan niet beter trekt als een 2 liter?
Er zijn namelijk meerdere personen die dit aan den lijve hebben ondervonden, waaronder ik...
Groeten!
Gasklephuis niet in de KVS-leiding hebben betekent ijs tussen je gasklep bij dit weer als je niet oppast. Die aansluiting zit daar niet voor niets. Als je zometeen van je gas gaat en het helpt niet en je gaat op volle vaart rechtdoor, weet je waar het van komt..
Carterontluchting zou ik fijn houden. Ten eerste houdt je daarmee een onderdruk in je blok waardoor je olieverbruik lager is en ten tweede zuig je daarmee je zuigerveren als het ware vast, waardoor je meer compressie overhoudt. Beide zijn geen grote factoren, maar als je zo'n vuile lucht uit je blok haalt dat je motor er slechter van gaat lopen kan je maar beter gaan reviseren dan dat je afzuiging af gaat doppen op je inlaat.
Een 1.8 krukas weegt minder en heeft een kortere slag, het 1.8 blok heeft ook nauwelijks minder PKtjes dan een 2.0. Als je ietsje meer toeren maaktmet de 1.8, (wat makkelijker is met de kortere slag en de lichte krukas) ga je pas "echt" verschil merken boven de 100 km/h tussen de 2.0 en de 1.8 8V. Als je ook nog eens een fijne 1.8 hebt een een wat tegenvallende 2.0, ben je maar zo rapper met een 1.8. Ik heb met mijn 2.0 toen ie 4 ton op de teller had ook eens bezig geweest om tegen een erg lekker lopende 1.8 wat sprintjes te trekken en die 1.8 was gewoon net zo snel tot ergens 120-130 km/h.