Ik moet echt om de minuut tot 10 tellen om mijzelf rustig te houden want "there's only so much one can handle". Maar please kunnen de experts die ECHT verstand hebben van het een en ander mij helpen?
Het verhaal:
Een weekje geleden een super mooie 156 gekocht uit 2002. Op dit forum gezocht naar advies om er beter geluid in te stoppen en iemand gevonden, een lid hier, die een mooi systeem had en hem ook voor mij in wilde bouwen. Ik naar hem toe gereden, maar doordat het te donker was lukte het hem niet om de kabel van de accu naar de versterker door te trekken (hij kon het gat niet vinden waar de kabel doorheen moest). Ook toen we de standaard radio uit mijn dashboard haalden (die van de facelift 156) en terug stopten moest er een code ingevuld worden. Kaartje was helaas niet aanwezig in de auto (gekocht van een bovag lid auto dealer in sneek) dus ik kon de radio niet meer aan doen. Ik denk ik ga naar de dealer en laat hem daar wel resetten.
Ook kreeg ik zodra ik weer op de snelweg zat, doordat de accu eraf was gehaald en daarna terug gezet werd, een error in mijn systeem. "ZET DE AUTO AAN DE KANT, RIJ NIET VERDER. ABS FUNGEERT NIET MEER". Ik bellen naar de beste kerel die aan mijn auto heeft gezeten hij vertelde me dat ik naar de dealer moest gaan, ff resetten en klaar.
Ik naar -een zeker garagebedrijf- in Capelle. Vertelde het verhaal en wilde meteen even een paar andere dingen fixen: er was een bonk geluid als ik over een hobbelig weggetje reed, maar niet op de snelweg of normale weg. Alleen bij kleine bultjes en kuiltjes. Ook wilde ik een nieuwe AR logo op mijn motorkap, de radio weer unlocken en of het lampje achter mijn km teller weer aan mocht.
Radio unlocken kon niet, moest of naar italie voor een herprogrammering of een andere radio kopen. Ik koos voor het laatste (mijn broertje had nog een mooie pioneer liggen Smiley)
Na 3 uur wachten zei de beste man achter de balie dat het lampje en het logo waren vervangen maar dat de bonk waarschijnlijk het stuurkolom was (vervanging a 900 euro) maar het kon ook de stabilisatorstang zijn.. en dat ze een meting hadden gedaan van het systeem, zagen dat de kleppenrelais een error gaf, deze error gewist maar het probleem bleef. Ze wisten niet wat ze eraan moesten doen.
al met al mocht ik 200,00 euro betalen. (ik ging dus weg met een nieuw logo en een nieuw lampje).
Natuurlijk heb ik daar een uur ruzie staan maken waarbij ik duidelijk probeerde te maken dat ik niets kon met die diagnose en dat ik vond dat ik afgezet werd.
Maarja, kon toch betalen. Nu wilde ik mijzefl weer een beetje opvrolijken en aangezien de man van mijn nog niet werkend geluidsinstallatie mij het afmaken van de installatie nog schuldig was ben ik naar hem toe gereden.
Toen hij alles half had geinstalleerd en een test uitvoerde deed alles het super goed. Mooi spul, ik alsnog blij. Maar opeens kreeg de versterker geen stroom meer. Wat het was wist de beste man ook niet. Later bleek dat de zekering van de kabel die van de accu naar de versterker gaat het had begeven.
We hadden de radio van mijn broertje er nog half in hadden zitten en we wilde hem hem goed induwen. Ondanks dat we dat heel subtiel deden gingen ineens alle dashboard lichten uit!
Ik mocht dus naar huis rijden zonder werkend audio systeen, zonder dashboard verlichting, 200 euro lichter maar wel met een nieuw motorkap logo......
Wil iemand die ECHT verstand heeft please mij helpen met het dashboard verlichting, en het aan de praat krijgen van mijn audio systeem? EN ALLLSS het effe kan ook de error uit mijn systeem krijgen.
Ik ben bang dat ik weer 200 euro of meer neer moet leggen terwijl ik net 300 euro heb betaald voor de audio installtie en 200 voor ... het logo??
Please help .. ik zit echt met het handen in het haar.
MOD EDIT: Ik heb de naam van het bewuste bedrijf weggehaald.