zo jan 11, 2009 10:21
een 8V is heel anders als een 16V en dus niet te vergelijken....
juist een 16V is zo leuk omdat je in zijn 2 115 haalt en daarmee pak je juist alle winst tov andere auto's, je kan zo lekker doorhalen en je hoeft eigenlijk nooit naar 5, want hij loopt 205 in zijn 4 (tenminste de mijne, die was natuurlijk niet geheel standaard)
ik zou het dus nooit doen, alleen voor het circuit KAN het leuk zijn, echter is die discussie ook al 10x gevoerd
ik zeg dat het dan nog steeds niet beter hoeft te zijn, je moet alle bochten snelheden gaan opschrijven, dan kijken in welke versnelling je kan rijden en hoeveel toeren je maakt.
Alleen de eindoverbrenging is anders, dus alle versnellingen zijn wel even lang, maar je moet wel eerder schakelen. Je verlegt dus gewoon alles.
Wil je nu wel echt een bak waar je wat aan hebt, dan moet je zoeken naar een type1 of sud bak, daarbij zijn de versnellingen korter (dus niet de eindoverbrenging), nu krijg je dus kortere verzetten en gebruik je zijn 5 wel op het circuit... Dat moet je dus hebben voor het circuit, op straat heb je er geen bal aan, want schakelen kost alleen maar veel tijd bij een 33....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S