Dank je voor je kritiek!
Nu moet ik verder denken want je hebt wel gelijk...
Dan zit ik richting temperatuursensor te denken ivm "geen" koudstart verrijking... heb je een L-jetronic?? Ik ken de 2 liter 4cilinder IE niet. Zit er een aparte thermotijdschakelaar en koudstartinjector? Die richting moet je dan op.
Nog wat extra info:
Motronic regelt de hele handel, voor zover ik weet. De 90 is nog redelijk nieuw voor me... bezit haar pas een jaar
De temperatuur sensor heb ik voor de 1,5 week stilstand getest door het weekend na Kerst 's ochtends vroeg de auto te starten (za en zo, erg vroeg, maar dit ging prima) Ook het stationair toerental bij erg koude start is iets hoger, wat volgens mij duid op verrijking van het mengsel (choke)
(even waarom ik dit getest heb: in het voorjaar op wintersport geweest.... kwam de 90 na 6 dagen ook niet meer tot leven in de kou van Oostenrijk, heeft toen de Oostenrijkse anwb aardig wat tijd gekost voordat ie tot leven kwam. Checks toen waren: alle vonken ok, brandstofpomp doet het hoorbaar, maar te weinig brandstof?, met startspray gestart. Ik had met behulp van een vriendelijke Oostenrijker toen de startmotor al aan een aardige duurtest onderworpen. Startmotor is ondertussen wel vervangen voor een beter exemplaar)
Waarom heb ik 'volgas' gegeven...: Voor de deur bij Romeo uit Nootdorp exact hetzelfde meegemaakt, 2 weken voor Kerst, Romeo had het idee dat ie te rijk stond, dus verzopen was, volgas (meer lucht) lost dit op....
en dat bleek ook wel na een paar minuten doorstarten. Maar met het Oostenrijkse verhaal in gedachten, vond ik dat toen wat vreemd. Vandaar de test die ik na Kerst gedaan heb (staat vanavond weer buiten om het morgenochtend voor 100% uit te sluiten, vandaag weer een stukje gereden)
Ik heb zelf de neiging om toch voor te rijk mengsel te gaan. Als het warmer is, is benzine ook sneller 'verdampt', toch?
Maar wat kan de oorzaak zijn van een te rijk mengsel? (en is dit te testen?)