Wie o wie kan mij op het goede spoor brengen....... ( niet de NS )
het volgende doet zich voor ,
Vandaag na ca 125 km te hebben gereden begint de motor over te slaan , een paar tellen , dan weer normaal, dan weer horten en stoten , normaal enz enz .
Tijdens dat horten en stoten heb ik helemaal geen power meer , en zie de turbodrukmeter als een wilde van -0,4 bar waar die normaal op staat, heen en weer springen naar +0,5 bar (is echt een meter op luchtdruk), terwijl ik op dat moment helemaal niets met mijn gaspedaal doe.
Het maakt niet uit bij welk toerental, het gebeurt in elk toerengebied.
Zelf bij het wegrijden vanuit stilstand, stationair loopt de motor het ene moment goed , en andere moment echt beroerd (alsof de helft van de cilinders niet mee doen).
Oliedruk en watertemp staan beide perfect. Koppakkingen zijn niet doorgeslagen ( geen olie bij het water, en geen water bij de olie).
Ik kan ook niet voorspellen wanneer het euvel gaat optreden, of het alleen bij warme motor is , bij koude motor de eerste 125 km probleemloos vandaag.
Het is er ook niet constant, soms hapert ie 3 km , dan weer 50 km niet , dan weer 20km wel enz enz , geen pijl op te trekken.
Had dit al eens eerder aan de hand , eerste gedachte was een *verstopte* intercooler , die is vorige week er al ondervandaan geweest , maar die was hartstikke schoon, voor de rest zijn benzinefilter en verdeelkap en rotor en bougies al vernieuwd.
Volgens mij slaat de ontsteking dan gewoon over, maar waar moet ik dat in zoeken
Het moet iets electronisch zijn , alleen weet ik heel even niet waar te zoeken.
Alle goede tips and trics zijn natuurlijk welkom , durf er eigenlijk niet mee te rijden nu ( maar helaas moet dat wel )
Dacht ook niet dat de lekke driehoeksdemper daar van invloed op kan zijn.
Arie