Bestaat er ook een gewone 2.5 v6?
of is het altijd 2.5 v6 Qv geweest?
Ik weetniet of het er wat toe doet maar ik heb het over de 75tigers
en vanaf wanneer is boordcomputer erin gekomen>?
Eerste V6 versie van de 75 was de 2.5, bij mijn weten vanaf 1986 geleverd. Deze heette QV. Deze was standaard uitgerust met luxe als een boordcomputer en een thermostatische verwarming (nou ja - er werd pas lucht het interieur ingeblazen via de verwarming als de koelvloeistof minstens 40 graden was...). Heeft de 90 v6qo ook.De 2.5 QV heeft een L-Jetronic inspuitsysteem. De body was in principe gelijk aan de viercilinder auto's, maar het onderstel was wel weer anders (5-gaats naven, geventileerde voorremmen). Verder ook alle 'serie 1' uitrusting (zwart dashboard, type 1 spiegels, zwarte hemel, middenconsole zonder deksel/armsteun etc).Zelfde bekleding als de 75 turbo meen ik
In 1987 kwam de America, een 3.0. Ook met L-Jetronic, maar met een duidelijk afwijkende body (schokdempers in de bumpers, tank in de kofferbak, uitlaat rechts) en een ander (grijs velours) interieur. De 2.5 werd nog mondjesmaat uitgeleverd naast de America, maar ik denk dat dat al geproduceerde auto's waren die nog geen eigenaar hadden en dus t/m 1989 op kenteken zijn gezet.
Deze werd in 1990 weer opgevolgd door de 3.0 QV. Zelfde uiterlijk als de America, maar nu met een Motronic inspuit- en ontstekingscomputer en zwart velours interieur.
inderdaad raar, ja. In 1995 was de 75 al zo'n 3 jaar uit productie.Owww oke thanks
het rare was verkoper vertelde Qv blok
en op papier staat 2.5 i van 1995
Wilde ik de wagen schorsen hoefde ik 30euro te betalen ipv 60?
klassiekers zijn niet vanaf 1995 toch? naja daar klaag ik niet over![]()
Maar daarnaast heb ik geen boordcomputer wel alfacontrol
hehe daar heb ik helemaal niet aan gedacht.. staat niets op kenteken maarja top bedanktAuto is geïmporteerd, vandaar 1995 op kenteken. Het echte bouwjaar staat er ook nog ergens op (of althans, datum van eerste toelating). En het is ook een QV blok natuurlijk. 2.5 QV.