even de zoekfunctie gebruiken...
Maar in het kort:
Voor ombouw naar een transaxle kun je het beste de 24v uit de 164 gebruiken, deze hebben namelijk de oliepomp nog op de 'oude' manier zitten ipv met een ketting.
De bestaande kabelboom gebruiken gaat niet, je mist namelijk een stroomverdeler en bougiekabels e.d.
- 75 carter, oliepomphuis en aanzuigbuis plaatsen.
- 75 vliegwiel en staartstuk plaatsen ( let op: krukas van 24v is korter je hebt dus een stel van die spacers nodig die normaal onder de bouten van het vliegwiel zitten)
- motorsteunen van de 75 gebruiken. zo uit het hoofd geloof ik dat je in een gat draad moet tappen.
- uitlaatspruitstukken laten aanpassen of nieuwe laten maken, de originele passen niet. De originele zijn aan te passen zjn namelijk niet van gietijzer.
- eigenlijk de gehele uitlaat wat dikker maken maar vooral de voorpijpen. bekijk maar eens de voorpijpen van een 164 24v...
- steunen maken voor dynamo en stuurbekrachting en evt airco pomp, betreffende delen van de 164 gebruiken ivm multiriem ipv v-snaar. Of natuurlijk het blok ombouwen met een andere waterpomp en krukaspoelie zodat er een v-snaar op kan.
- inlaatspruitstuk van de 24v aanpassen zodat je gasklep niet aan het schutbord zuigt... en de dikke aanzuigbuizen monteren natuurlijk.
- kabelboom aanpassen aan de plaatsing van de motor, sommige draden verlengen andere inkorten.
- als je een 3.0 bak hebt deze wisselen tegen een TS overbrenging oid. de 24v maakt meer toeren en doet iets minder onderin, hierdoor hangt hij met een kortere bak veel lekkerder aan het gas.