Pagina 1 van 1
Lambdasonde
Geplaatst: za nov 29, 2008 19:41
door 155Corse
Hallo,
Heb Zojuist de lambdasonde van de 155 vervangen omdat de auto stotterse bij lage toeren. vooral in de 1 en 2.
Maar nu merk ik geen verschil,
Er zitten 2 witte draden en een grijs en zwarte draad aan. nu zit grijs op grijs en zwat op zwart (joh

) Maar moeten de witte draden ook specifiek op 1 van de witte?
heb ze nu gewoon maar willekeurig op 1 van de ander gedaan.
En wat zou het stotteren anders kunnen zijn?
Gr Rinze
RE: Lambdasonde
Geplaatst: zo nov 30, 2008 10:41
door WhizzMan
De witte draden maken niet uit, dat is verwarming van de sonde. Je moet de auto even de kans geven om opnieuw in te leren, het is niet in 1 keer over. Je zou de ECU kunnen resetten door de klemmen van de accu allebei los te halen. Dan vooral even 10 minuutjes wachten en ze er dan weer op zetten. Het geheugen van de ECU is dan gewist en je begint met een "neutrale" setting die een stuk beter werkt dan de afwijking die nu in het geheugen opgeslagen zit.
RE: Lambdasonde
Geplaatst: zo nov 30, 2008 18:06
door 155Corse
Oké, gaat ik dat zo eerst even doen, Bedankt!

RE: Lambdasonde
Geplaatst: zo nov 30, 2008 23:08
door 155Corse
zojuist gedaan, en het lijkt al beter, in de 1 heeft ie het nog steeds, in de 2 al een stuk minder.
Kan het zijn dat dit ook nog tijd nodig heeft?
En zit nu ook met een nieuwe probleem
namelijk, me aanjager wordt niet meer warm.
Re: RE: Lambdasonde
Geplaatst: za dec 13, 2008 00:56
door Robkg
zojuist gedaan, en het lijkt al beter, in de 1 heeft ie het nog steeds, in de 2 al een stuk minder.
Kan het zijn dat dit ook nog tijd nodig heeft?
En zit nu ook met een nieuwe probleem
namelijk, me aanjager wordt niet meer warm.
Had ik soms ook, knop rustig helemaal naar koud draaien en weer rustig terug naar warm.
Trouwens de ECU resetten wil soms helpen tegen 'oude' problemen.
RE: Lambdasonde
Geplaatst: za dec 13, 2008 01:02
door Robkg
Die bougiekabels hoef je niet te vervangen hoor, die plaat had ik eraf gelaten omdat er bij mij vocht onder bleef hangen.
De kabels zijn gecontroleerd door er contact pray op de spuiten, zelfs toen vonkte die niet door, dus die gaan nog rustig een hele tijd mee. Het is echt zonde om die te vervangen, want ze zijn duur. Een set van 4 kost 120 euro, dit omdat ze zo dicht bij elkaar liggen. Pas als je last krijgt van extreem bokken, of vermogens verlies, dan zou ik kijken of de kabels doorslaan en dan echt pas vervangen. De plaat kan je er ook rustig op monteren als je zeker weet dat alles droog is.
RE: Lambdasonde
Geplaatst: za dec 13, 2008 10:35
door Andretti Molletti
is het een metalen klepdeklsel dan wil een stuk binnenband erop lijmen vonkdoorslag voorkomen... dit isoleert etxtra en kan geen kwaad verder
Re: RE: Lambdasonde
Geplaatst: za dec 13, 2008 10:57
door Robkg
is het een metalen klepdeklsel dan wil een stuk binnenband erop lijmen vonkdoorslag voorkomen... dit isoleert etxtra en kan geen kwaad verder
Zit erbij

RE: Lambdasonde
Geplaatst: za feb 21, 2009 18:09
door Giallo lord QV
dus als ik de lambdasonde vervang en hetzelfde doe als 155corse is het bok-probleem over? of het ook wat anders kan zijn wil ik eigenlijk weten.
vooral in de 1 als ie koud is bokt ie heel erg, hoog in de toeren niet.
