Gesloten
Geplaatst: ma okt 13, 2008 23:22
Gesloten topic
Stichting Club Alfa Romeo Bezitters Forum
https://forum.alfaclub.nl/
Heb je de oude nokkenassen en klepstoters nog? Wat je kan doen is de hoogte van de nok opmeten om er zeker van te zijn dat die niet verschild met de oude nokkenassen. Daarnaast zou ik de hoogte van de klepstoters opmeten, buitenste rand, en het werk binnenin tot de rand. Daar moet dan toch ergens verschil in zitten.Gebruikte onderdelen.
Bij jouw 16V motor waar het om gaat waren in de eerste instantie de nokken van de nokkenas weg gevreten en de klepstoters ingedeukt. Begrijp ik dat goed?Je hebt wel een verhalen gelezen over gaten in klepstoters en zo.
Dit kwam redelijk in de buurt, 3 a 4 mm ingedeukt.
Nokkenas had er niet veel last van of zal ik hem eerder as noemen, veel nok zat er niet meer op.
Je hebt ditzelfde motorblok (waarbij de nokkenassen weg waren en de klepstoters ingedeukt) geprobeerd op te knappen met een setjes gebruikte nokkenassen en klepstoters. Klopt?Hierna setje nokkenassen en klepstoters gebruikt gekocht en geprobeerd, echter waarschijnlijk kleppen open blijven staan, dus matorblok opgeblazen.
Motorblok wordt nu gereviseerd, oa zuigerveren, kleppen slijpen, alle seals e.d.
Maar heb nu geen in om ook nog voor 16 x 15 euro klepstoters te moeten kopen.
Dus vandaar mijn vraag, heb al een aantal klepstoters mbv een lijmklem ingedrukt.
Nu kan ik een aantal volledig met de hand induwen en veren ze terug.
Als ik ze echte rin een bak met olie inpers bouwen ze geen druk op.
Ben bang dat ik de terugslagklep in de klepstoter kapot gemaakt heb en dat wil ik bij de rest voorkomen.
had gewoon geduld moeten hebben.