Midden lager is opzich niet zoveel werk. Plaatjes heb je niet nodig wijst zich vanzelf eigenlijk wel als je de aandrijf deelt (nadat je deze gemarkeert hebt). Wat je wel nodig hebt is een diepe/lange dop 32(kan ook 36 zijn weet ik niet meer zeker) en een moment sleutel (aanhaal moment dacht 96 nm). Het type lager is ook wel bij de ijzerboer te verkijgen, was bij mij een fag lager type weet ik nu niet meer maar kan het oude lager wel even opzoeken. Bij monteren wil het cetreer lager wel eens moeilijk doen doordat de schuine kanten vrij stijl zijn, geen geweld gebruiken als het niet lukt, maar geduld of de schuine kanten met een slijp steentje (dremel) iets langer maken (heb ik gedaan). Dit merk je gauw genoeg doordat de donut als ware in de lengte van de aandrijfas uitrekt, het cetnreer lager blokkeert zich doordat deze scheef in het tegendeel (cilinder) komt te zitten en zich op schrank klemt, Hoe harder je slaat met een hamer hoe meer schade je kan aanrichten

Oja ik heb een mal gemaakt (van hout) zodat ik de as vast kon zetten in de bank schroef zodat ik de twee bouten waarmee het lager zit opgesloten los kon krijgen. deze mal was vierkant met in het midden een gat waar mijn lange dop doorheen past en rondom 3 gaten (120graden verdeelt) op de steek middelijn van de donut gaten.
Succes.
Wouter