Pagina 1 van 1
Ervaring met Koni FSD
Geplaatst: ma sep 22, 2008 13:08
door GiuliaCorse
Ik heb onder de 156 een setje nieuwe schokdempers aan de voorzijde nodig, nu is het dat de auto waar mn meisje het meest mee rijdt en moet dus comfortabel en goed zijn.
Ik ga liever wat sneller de hoek, nu heb ik wat gelezen over de Koni FSD, wie heeft er ervaring mee en weet of het echt werkt?
Koni FSD
RE: Ervaring met Koni FSD
Geplaatst: ma sep 22, 2008 13:22
door Animale Bianco
Een vriend van me heeft er eens naar geïnformeerd voor onder de 166. Hem werd verteld dat de FSD het best tot hun recht komen op een onverlaagde wagen, dat je anders ten behoeve van de wegligging beter voor de normale Koni geel kunt gaan. Goed, dat is horen zeggen dus...
Zoek anders eens wat meningen en ervaringen op via Google, kom je vanzelf op forums & in discussies terecht.
RE: Ervaring met Koni FSD
Geplaatst: di sep 23, 2008 12:15
door Speeder
Eventueel kan deze aanbieding interessant zijn voor jou
http://www.carpartsprovider.com/Suspens ... i-FSD.html
RE: Ervaring met Koni FSD
Geplaatst: di sep 23, 2008 14:11
door Dominic
kijk hier even
http://www.nurburgring.nl/forum/viewtop ... =12&t=4717
hier zijn een aantal duidelijke meningen over het door de mannen aangeschafte FSD setje
RE: Ervaring met Koni FSD
Geplaatst: wo sep 24, 2008 20:12
door Jan M
Wij hebben een Skoda Octavia 1,8 turbo met ABT (210pk) chip EN sinds ca 15kkm Koni FSD. De auto rijdt komfortabeler, dat is zeker te merken.
Ook de rechtuit stabiliteit is beter geworden. Maar om nou te zeggen een wegligging zoals met koni geel, nou nee.
Systeem werkt (zo is mij uitgelegd) met progressive demping. Hoe dieper de zuiger, hoe meer weerstand deze ondervindt.
Overhangen in de bocht zou ook minder moeten zijn omdat in de bocht het buitenwiel de zuiger dieper wordt ingedrukt en dus stugger is dan het binnenwiel.
Ook zou de frequentie van de beweging van het wiel met de dempingskracht te maken heben. Hogere snelheid, hogere frequentie.
Met FSD mag je ook niet verlagen.
Als je het op je dagelijkse auto kan verdragen zou ik Koni-geel nemen en als je dan een keer (nog) sportief(ver) wilt rijden, draai je hem een slag in aan de voorzijde.