Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

HELP mijn 75 TS zuipt 1 op 7,5 niet meer!

vr sep 19, 2008 21:13

Betreft een 75TS van april 1991 met kat. Na het schoonmaken en repareren van een lekkage aan de
rubberring van de benzinetank begon de motor stationair te zagen in toeren.
Heel veel schoongemaakt en nagezien tot de LMM vervangen werd. Toen was het over. Had nog
wel een benzienedruk die te snel terugliep als je de motor afzette, bleek in de pomp te zitten. Ook opgelost.

T'is de dagelijkse auto van m'n zoon en is student, wordt wel erg duur zo.

Heb de zoekfunktie gebruikt en kwam bij de lambdasonde uit. Ga ik loshalen en het emissieblokje er uit.

Suggesties wat het nog meer kan zijn, zijn erg welkom. Kom er pas achter of het echt geholpen heeft
na een keer getankt te hebben.

O ja, de benzieneleiding en tank tot vervelens gecontroleerd, volgens mij heb ik geen lek. Ik ruik ook geen benzienelucht.

Alvast bedankt.
Jan.
Laatst gewijzigd door Jan M op do okt 02, 2008 19:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

RE: HELP mijn 75 TS zuipt 1 op 7,5

vr sep 19, 2008 21:15

Vacuumslangetje van de brandstofdrukregelaar soms lek?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4461
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: HELP mijn 75 TS zuipt 1 op 7,5

za sep 20, 2008 13:17

Kan een draadbreuk of slecht contact van de klw temp opnemer tbv motronic geen permanente koude start verrijkking opleveren?
Ik weet niet zeker hoe die opnemer werkt. (meer weerstand>> meer verrijking of meer weerstand>> minder verrijking)

Gr,
DJ

Andretti Molletti

RE: HELP mijn 75 TS zuipt 1 op 7,5

za sep 20, 2008 13:46

onderbrekin9 is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg koud (want hoge weerstand)
kortsluiting is als een vrouw want lage weerstand 8)

Maar volgens mij heeft dat motronic al eens oort noodloop en herkent een onderbreking of sluiting in de bedrading... wat wel kan is een defecte sensor die een te hoge weerstand doorgeeft.

chopmax
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:14
Locatie: Den Haag

RE: HELP mijn 75 TS zuipt 1 op 7,5

za sep 20, 2008 15:10

Bij mij was de benzinedruk regelaar lek, hij gooide benzine het motorvacuum slangetje in.
Gehad:
33 Zwart 1.7 8v, olieboot
33 Rood 1.7 16v, van de sloop gered.
33 Groen 1.4 8v, To do: Voorruit, distributie, grote beurt.
Project:?? Mistery car.

Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

RE: HELP mijn 75 TS zuipt 1 op 7,5

zo sep 21, 2008 17:54

Dank voor de reacties.
Nog geen tijd gehad om het na te zien. Word dinsdag.
Houd jullie op de hoogte.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: HELP mijn 75 TS zuipt 1 op 7,5

zo sep 21, 2008 21:32

Heb de zoekfunktie gebruikt en kwam bij de lambdasonde uit. Ga ik loshalen en het emissieblokje er uit.
wel eerst de kat verwijderen, tenzij deze niet meer heel hoeft te blijven, anders verbrand hij :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

RE: HELP mijn 75 TS zuipt 1 op 7,5

wo sep 24, 2008 20:33

Heb gisteren de benzinedruk gemeten, stationair met vavuümslang los 3,2 bar, slang er op 2,6 bar bij stationair, slangetje is dus niet lek.
Maar moet hij nu 0,5 bar dalen of dalen naar 0,5 bar. Daar ben ik niet helemaal uit,
volgens mij het laatste en dan zou de drukregelaar kapot zijn.
Afbeelding

Lambdasonde ga ik nog nameten. Gezocht en gevonden hoe te doen.

Gebruikersavatar
Animale Bianco
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:28
Locatie: Den Haag

RE: HELP mijn 75 TS zuipt 1 op 7,5

wo sep 24, 2008 21:28

Ik lees het als: dalen tot 0,5 bar.
Spec: 258pk / 287Nm
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1098
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: HELP mijn 75 TS zuipt 1 op 7,5

wo sep 24, 2008 22:20

Dat lees ik idd ook, maar misschien door een italiaan naar het engels vertaald?

Een benzindedruk regelaar regelt de benzinedruk t.o.v. de druk op die vacuum aansluiting, hierdoor is de druk op de injectoren t.o.v. van die in het inlaatspruitstuk constant.
Met slang los heb je de atmosferische druk van 1 bar op de regelaar, en bij absoluut vacuum (lager kan niet) 0 bar. Het maximaal haalbare verschil is dus 1 bar en lager dan 2.2 bar benzinedruk kun je met deze regelaar niet komen.

Een daling van 0.5 bar lijkt mij een stuk waarschijnlijker. Daar heb je een onderdruk van 0.5 bar in je spruitstuk voor nodig, lijkt mij best aannemelijk, maar ik ken de drukken daar niet.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4461
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: HELP mijn 75 TS zuipt 1 op 7,5

do sep 25, 2008 11:43

@Jan M: gezien je meetwaarden is benzdruk regelaar OK

Gr,
DJ


Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

RE: HELP mijn 75 TS zuipt 1 op 7,5

do sep 25, 2008 19:01

Heb ook een zelfgemaakte, met dezelfde manometer als Dré, maar dan met slangpilaar, kunststof tee-stuk en benzineslang.
Heb hem aangesloten tussen pusatiedemper en injektorrail. Hoort eigenlijk tussen pomp en pulsatiedemper, maar okee.

http://nl.youtube.com/watch?v=ZNCsrBZeOXo

Wat Stef 33 schrijft kan ik inmiddels bevestigen. Onderdruk in inlaatspruitsuk geeft de vacuümmeter 400 mm aan.
Zou dus 0,4 bar zijn. Lees op de meter in het filmpje maar af. Klopt helemaal.
Drukregelaar is dus inderdaad goed \:D/
Zou het dan toch door een Italiaan vertaald zijn?

Binnenkort de lambdasonde controleren.

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1098
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: HELP mijn 75 TS zuipt 1 op 7,5

do sep 25, 2008 23:03

Zakt de benzinedruk niet erg snel weg na het afzetten van de motor? Ik heb wel eens een leiding van een injectorrail losgemaakt toen de motor al enige tijd uit was, spoot nog best benzine uit. Je hebt toch niet ergens een lekje in de benzineleiding?
O ja, de benzieneleiding en tank tot vervelens gecontroleerd, volgens mij heb ik geen lek. Ik ruik ook geen benzienelucht.
Hmm, nog eens doen? :roll:

Of een lekke injector, dan verdwijnt die benzine ongezien in je motor, maar dan loopt ie op tenminste 1 cylinder wel erg rijk.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Andretti Molletti

RE: HELP mijn 75 TS zuipt 1 op 7,5

do sep 25, 2008 23:24

Je lekke injector idee is wel een leuke Stef!
De druk zakt idd veel te snel... kan ook de terugslagklep in de pomp zijn.
Maar een lekke injector houdt dan verband met het te hoge verbruik....
Is dus de moeite om te testen/controleren!

Terug naar “Algemene Technische vragen”