Pagina 1 van 1

Advies gevraagd over achtervering 75 V6

Geplaatst: zo sep 07, 2008 17:24
door GT 75V6
Ik rijd nu een tijdje rond met de bekende rode 40 mm. verlagingsveren die je bij de bekende Alfa-shops kunt kopen. Ik vind echter dat ze te ver inzakken en doorslaan, waardoor ik met mijn uitlaat vanalles raak, hoe voorzichtig ik ook doe.

Er zitten al 2 rubber ringen boven en onder de veren, om de boel wat op te hogen. Ik schat dat de auto nu 2 cm. verlaagd is achter. De standaard veren zijn voor mij geen optie, omdat die minder stug zijn dan verlagingsveren en dus nóg verder inveren.

Ik heb nog Eibachs overwogen (schijnen wat stugger te zijn), icm ophogen dmv aluminium ringen, maar het blijft klooien.

Nu ben ik van plan achterveren van RS Racing (of Intrax) te kopen, icm een height adjuster. Zie http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... p?cat_id=1. Het lijkt me ideaal dat je zelf precies de hoogte in kunt stellen!

Ik vraag mij echter af welke zwaarte ik het beste kan kiezen: 40, 50, 60 of 70 kilo?

Eisen: geen keiharde auto, echter wel 1 die niet ver meer doorslaat op drempels e.d., en niet ver inveert wanneer er achterpassagiers in de auto zitten. Ik wil deze veren combineren met nieuwe Koni geel rondom.

Iemand?

RE: Advies gevraagd over achtervering 75 V6

Geplaatst: ma sep 08, 2008 14:13
door alfaqv75
volgens mij haal je nu 2 problemen door elkaar, namelijk doorzakken en doorslaan

voor het doorslaan zou ik andere schokdempers nemen of kijken of je de koni's wat dichter kan draaien
doorzakken moet je zoeken naar veren die dikkere windingen en of meer windingen heeft

RE: Advies gevraagd over achtervering 75 V6

Geplaatst: ma sep 08, 2008 18:53
door AlfettaOwner
Bij de V6 die ik hier heb staat zitten rubbers schokstops van ca 5 cm hoog boven de schokdemper gemonteerd!

Re: RE: Advies gevraagd over achtervering 75 V6

Geplaatst: ma sep 08, 2008 19:08
door Martinos
volgens mij haal je nu 2 problemen door elkaar, namelijk doorzakken en doorslaan

voor het doorslaan zou ik andere schokdempers nemen of kijken of je de koni's wat dichter kan draaien
doorzakken moet je zoeken naar veren die dikkere windingen en of meer windingen heeft

Ik voel een: "IK ZEI HET TOCH!!" aankomen ;)

Nou ja, t intrax setje is zowieso geen overbodige luxe wanneer je voor deze stand wil aanhouden... kan je hem precies zetten zoals je zelf wil.
Dat ik de nieuwe koni's niet nodig vind weet je, maarja wat je zegt...dan is t maar nieuw :P (en voor t geld wat het je kost is t nog wel te doen ;) )

RE: Advies gevraagd over achtervering 75 V6

Geplaatst: di sep 09, 2008 12:10
door GT 75V6
Precies, als ik voor 150 euro aan 4 gloednieuwe Koni's kan komen hoef ik niet lang na te denken. Geen spijt van! :wink:

RE: Advies gevraagd over achtervering 75 V6

Geplaatst: di sep 09, 2008 17:22
door AlfettaOwner
Waar zijn die dan te koop voor dat geld? :shock:

Re: RE: Advies gevraagd over achtervering 75 V6

Geplaatst: di sep 09, 2008 20:02
door GT 75V6
Waar zijn die dan te koop voor dat geld? :shock:
Ik kon m'n huidige Koni's bij hem inruilen, en kreeg een leuke korting op de nieuwe. :wink:

RE: Advies gevraagd over achtervering 75 V6

Geplaatst: di sep 09, 2008 21:41
door AlfettaOwner
Ahzoe 8)

RE: Advies gevraagd over achtervering 75 V6

Geplaatst: za okt 04, 2008 17:47
door GT 75V6
Mooi, ik heb een beslissing genomen.

Het gaan RS veren van 40 kg. icm de height adjuster worden.

Eea wordt dus gecombineerd met nieuwe Koni geel. Ben benieuwd hoe het rijdt. :D

RE: Advies gevraagd over achtervering 75 V6

Geplaatst: za okt 04, 2008 20:43
door yuri 75 V6
Dat rijdt prima maar het rammelt en bonkt af en toe.

Re: RE: Advies gevraagd over achtervering 75 V6

Geplaatst: za okt 04, 2008 20:55
door GT 75V6
Dat rijdt prima maar het rammelt en bonkt af en toe.
Tja, alles beter dan met je middenpijp over een oneffen (oude binnenstad) klinkerstraat schuren zodra iemand achterin stapt. Deze veren geven tenminste wel fatsoenlijk tegendruk.