Ik heb nu al 2x binnen een paar honderd km. een setje standaard achterste remschijven krom geremd, en heb geen idee hoe dit kan. Ik doe geen rare dingen qua voet op de rem houden bij een stoplicht, e.d. Ik hoef bij wijze van spreken maar een keer te remmen vanaf 200+ of het is alweer gebeurd, echt om te janken. Veel getril en geklapper in het stuur bij remmen, etc.
Ik heb dus betere remmen nodig, ook omdat ik de standaard remmerij zwaar onderbemeten vind zodra het een beetje hard gaat op de snelweg.
De setup wordt:
- Gereviseerde standaard (bij een V6 is dit geloof ik Brembo) remklauwen rondom
- RVS remleidingen
- Dot 5.1 remvloeistof
- Goede blokken
- Goede schijven
Ik wil sowieso Ferrodo DS 2500 blokken gaan plaatsen, alleen vraag ik mij af of deze alleen vóór leverbaar zijn, of ook voor achter??
Vwb de schijven ben ik er nog niet uit.

Ik kreeg te horen dat geboorde en gegroefde schijven herrie kunnen maken bij remmen, vanwege de groeven die er in zitten. Ik denk dat mij dit op den duur wel zal gaan irriteren. Ik neig dus naar de Brembo's.
Heeft iemand tips? Zijn er verschillende soorten Brembo's, en wat is budgettair-technisch gezien de beste keus? Het moet wel gewoon passen icm de standaard 15-inch Ronals.

Ik vind zo'n € 350 tot € 400 voor 4 schijven echt wel de max.
O ja: de auto wordt nooit op het circuit gebruikt. Ik wil gewoon goed op mijn remmen kunnen vertrouwen, ook bij snelheden van 200+ in Duitsland!!
Alvast bedankt!