Pagina 1 van 2

3.5L V6 tuned by Brohl motorsport?

Geplaatst: vr aug 29, 2008 01:52
door siegerdehaan89
Vertel, ik weet dat er mahle zuigers/bussen gebruikt werden (werd me verteld), maar verder ben ik erg benieuwd of iemand er wat over/van weet. Is het ''simpel'' busjes en zuigertjes en een koppakking veranderen of komt er meer bij kijken?


Zijn ze bedrijfszeker en net zo sterk als een gewone 3L 24v zolang de riem er niet af vliegt?


Ben benieuwd!



Gaat dus om een 3L 24V omgebouwd naar 3.5L.....

RE: 3.5L V6 tuned by Brohl motorsport?

Geplaatst: vr aug 29, 2008 07:19
door WhizzMan
Het is hetzelfde concept als dat wat autodelta UK en Savali ook doen. Bussen, zuigers en een aangepaste koppakking. Uiteraard is ook het motormanagement aangepast en is er wat aan de kop geflowed. Of er aan de verbrandingskamer is aangepast weet ik niet, ik kan me voorstellen dat je de vorm van de verbrandingskamer wilt aanpassen om een betere "squish te krijgen. Zoiets kan eventueel ook in de vorm van je zuigerbodem oplost worden, maar hier kleven wel nadelen aan in de vorm van gewicht en onbalans in de zuiger die je dan weer op moet lossen.

RE: 3.5L V6 tuned by Brohl motorsport?

Geplaatst: vr aug 29, 2008 09:15
door alfaqv75
gtv-tje gezien :lol:

RE: 3.5L V6 tuned by Brohl motorsport?

Geplaatst: vr aug 29, 2008 12:33
door giuliettaevo
De 3.5's willen nog wel eens warm lopen... komt doordat er minder ruimte is voor de koelvloeistof om om de cilinderbussen hee te stromen. Koppakkingen zijn trouwens ook schreeuwend duur.

Is het een 12v of een 24v? 12v is echt een koppelbeer, 24v is ook bovenin een stuk sneller.

RE: 3.5L V6 tuned by Brohl motorsport?

Geplaatst: vr aug 29, 2008 13:47
door siegerdehaan89
Zou een 24 klapper zijn... :)

RE: 3.5L V6 tuned by Brohl motorsport?

Geplaatst: vr aug 29, 2008 16:30
door m.brandon
Dikke porno....kopen zeg ik!!! :lol:

RE: 3.5L V6 tuned by Brohl motorsport?

Geplaatst: vr aug 29, 2008 16:37
door siegerdehaan89
hahahahaha, nog even met pa over de verzekering praten. Als ik dat rond krijg voor een normaal bedrag (Dus geen 930 euro premie) ga ik dat ding heeeel serieus overwegen (en wss gewoon kopen :lol: )

RE: 3.5L V6 tuned by Brohl motorsport?

Geplaatst: vr aug 29, 2008 16:39
door GT 75V6
Je hoeft in ieder geval nooit de peilstok te gebruiken om olie te peilen, als de zon schijnt kun je het oliepeil dwars door de dunne wanden heen zien! 8) :roll:

Je wou trouwens toch zo per se goedkoop en ouderwets gaan rijden, als student zijnde? Je bent nu toch verslaafd geraakt aan veel vermogen? :lol:

RE: 3.5L V6 tuned by Brohl motorsport?

Geplaatst: vr aug 29, 2008 16:51
door siegerdehaan89
hoezo, 3.5L moet naar mijn idee goed gaan. Heb ookal 3.8L's gezien....

RE: 3.5L V6 tuned by Brohl motorsport?

Geplaatst: vr aug 29, 2008 16:54
door Zaagauto
Doet me denken aan 10 jaar geleden... de verhalen van Opa Violier van Arese...

Zich beklagend over de Lancia Delta's.... en het hoge verloop in klantenkring...

Gingen HEEL snel... tot aan de grens... OVER de grens gingen ze dodelijk snel... :wink:

RE: 3.5L V6 tuned by Brohl motorsport?

Geplaatst: vr aug 29, 2008 17:06
door Giulia2000TS
Kom, kom, zaagmans.... het zijn niet de paarden maar de ezel achter het stuur toch? Beetje vertrouwen!

RE: 3.5L V6 tuned by Brohl motorsport?

Geplaatst: vr aug 29, 2008 17:32
door siegerdehaan89
Jack, ik heb zelfs de bertone turbo overleefd......... :lol: :wink:

Re: RE: 3.5L V6 tuned by Brohl motorsport?

Geplaatst: vr aug 29, 2008 17:34
door Zaagauto
Jack, ik heb zelfs de bertone turbo overleefd......... :lol: :wink:
Hoeveel km? 500? of 50.000? :wink:

500 in een F1 wagen overleef ik ook nog wel zonder crash (als ik HEEEEEEL veel moeite doe...) 50.000 wordt een ander verhaal...

RE: 3.5L V6 tuned by Brohl motorsport?

Geplaatst: vr aug 29, 2008 18:17
door siegerdehaan89
ah joh, gaat wel goed :wink: :wink:

RE: 3.5L V6 tuned by Brohl motorsport?

Geplaatst: vr aug 29, 2008 18:57
door giuliettaevo
3,8 is wel met een andere krukas met een langere slag... boring is hetzelfde als een 3,5. :wink: