Pagina 1 van 2

Hoe kom ik van dat overstuur af (105)

Geplaatst: ma aug 11, 2008 22:41
door hondaman
Bij mijn giulia houd ik steeds het probleem van overstuur,wat ik ook probeer.Wanneer je door een bocht gaat stuurt de auto altijd naar de binnenkant van de bocht.De auto is behoorlijk verlaagd.Voor heb ik gele koni's,achter rode.Deze zijn afgesteld,zoals aanbevolen hier ergens op het forum.Achter heb ik "blauwe rubbers"in de langsgeleiders aan de askant,en als diabolo.Voor is kwa rubbers origineel.Ook de stabilisator is origineel.Achter heb ik geen stabi.Zou dit invloed kunnen hebben.Auto heeft plm. 3,5 mm. toespoor op de velgranden.(15"audi velgen,met 185-65.pirelli).Wie heeft er suggesties??

RE: Hoe kom ik van dat overstuur af (105)

Geplaatst: ma aug 11, 2008 22:45
door Zaagauto
Ruilen tegen mijn onderstuur? :lol: :lol: :lol:

Hoe zit het met de ET waarde van je velgen?

Heb je al eens originele velgen geprobeerd en vergeleken?

Re: Hoe kom ik van dat overstuur af (105)

Geplaatst: ma aug 11, 2008 23:18
door Andretti Molletti
Bij mijn giulia houd ik steeds het probleem van overstuur,wat ik ook probeer.Wanneer je door een bocht gaat stuurt de auto altijd naar de binnenkant van de bocht.De auto is behoorlijk verlaagd.Voor heb ik gele koni's,achter rode.Deze zijn afgesteld,zoals aanbevolen hier ergens op het forum.Achter heb ik "blauwe rubbers"in de langsgeleiders aan de askant,en als diabolo.Voor is kwa rubbers origineel.Ook de stabilisator is origineel.Achter heb ik geen stabi.Zou dit invloed kunnen hebben.Auto heeft plm. 3,5 mm. toespoor op de velgranden.(15"audi velgen,met 185-65.pirelli).Wie heeft er suggesties??
Briliante opmerking :lol: :lol: :lol: :lol:

Nou dan staan ze vast goed!!!

Luister riceboy (hondaman :wink: )
Overstuur kun je verminderen door:
Dikke stabi voor
Bandenspanning voor lager dan achter
de rode konis wat dichter te zetten
Achter nog ietsjes verlagen ... of voor verhogen
En die 3,5mm toespoor is dat totaal of per velg?? per velg is t teveel!! totaal is het de max ongeveer
Achter geen stabi is prima.. een stabi verbetert de wegligging aan de andere kant !

Re: Hoe kom ik van dat overstuur af (105)

Geplaatst: ma aug 11, 2008 23:19
door Dominic
Bij mijn giulia houd ik steeds het probleem van overstuur,wat ik ook probeer.Wanneer je door een bocht gaat stuurt de auto altijd naar de binnenkant van de bocht.De auto is behoorlijk verlaagd.Voor heb ik gele koni's,achter rode.Deze zijn afgesteld,zoals aanbevolen hier ergens op het forum.Achter heb ik "blauwe rubbers"in de langsgeleiders aan de askant,en als diabolo.Voor is kwa rubbers origineel.Ook de stabilisator is origineel.Achter heb ik geen stabi.Zou dit invloed kunnen hebben.Auto heeft plm. 3,5 mm. toespoor op de velgranden.(15"audi velgen,met 185-65.pirelli).Wie heeft er suggesties??
Als racer droom je van dit verhaal.
het naar de binnenkant van de bocht sturen is toch top.
overstuur is pas irritant als je bij elke bocht moet tegensturen
je geeft aan dat de schokdempers zijn afgesteld,dat is op aanraden van iemand anders zijn voorkeur.
misschien moet je proberen daar iets aan te veranderen.
voor rebound harder zetten is meer overstuur en zachter zetten is minder overstuur.
vergeet ook je bandenspanning niet.
dat is het leuke van dit soort dingen lekker uitproberen
suc6

RE: Hoe kom ik van dat overstuur af (105)

Geplaatst: ma aug 11, 2008 23:25
door Dominic
zo hey zaten bovenop elkaar geloof ik 8)

RE: Hoe kom ik van dat overstuur af (105)

Geplaatst: ma aug 11, 2008 23:27
door Andretti Molletti
jij zat op mijn spica die ik gelukkig net optijd gepost heb in dat andere topic ;)

RE: Hoe kom ik van dat overstuur af (105)

Geplaatst: ma aug 11, 2008 23:53
door pieter van baalen
gaat dat op de baan ook zo met jullie op elkaars lip...... hahahahaha :wink:

Re: RE: Hoe kom ik van dat overstuur af (105)

Geplaatst: ma aug 11, 2008 23:58
door Dominic
jij zat op mijn spica die ik gelukkig net optijd gepost heb in dat andere topic ;)
:jumping:

RE: Hoe kom ik van dat overstuur af (105)

Geplaatst: di aug 12, 2008 06:56
door hondaman
met originele velgen het zelfde.De auto is zo ver verlaagd,dat wanneer ie een stuk inveerd,voor op de stootrubbers komt.zou dat er mee te maken kunnen hebben?

RE: Hoe kom ik van dat overstuur af (105)

Geplaatst: di aug 12, 2008 08:07
door vV
hardere veren voor of niet?? klinkt als te slap. en idd dikke stabi voor, past in het hele pakketje wat er al op zit..
Vooral geen te harde veren achter overigens, een 105 mag achter lekker zacht geveerd zijn.

Re: RE: Hoe kom ik van dat overstuur af (105)

Geplaatst: di aug 12, 2008 13:27
door Andretti Molletti
voor op de stootrubbers komt.zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Ja natuurlijk!! Dat is killing voor je wegligging!!

Re: Hoe kom ik van dat overstuur af (105)

Geplaatst: di aug 12, 2008 13:41
door Aernoudt
[q...
Bandenspanning voor lager dan achter
de rode konis wat dichter te zetten...!
Ik denk dat je juist andersom bedoeld eerlijk gzegd ;)
Je wilt meer grip achter, dus lagere spanning achter

Re: Hoe kom ik van dat overstuur af (105)

Geplaatst: di aug 12, 2008 13:48
door Andretti Molletti
[q...
Bandenspanning voor lager dan achter
de rode konis wat dichter te zetten...!
Ik denk dat je juist andersom bedoeld eerlijk gzegd ;)
Je wilt meer grip achter, dus lagere spanning achter

zucht... je moet niet in extremen denken, maar subtiele aanpassingen.met 0,6 bar tov 2 bar heb je met de hogere druk meer grip... met 1,8 tov 2 ook!

Re: Hoe kom ik van dat overstuur af (105)

Geplaatst: di aug 12, 2008 14:18
door Aernoudt
...

zucht... je moet niet in extremen denken, maar subtiele aanpassingen.met 0,6 bar tov 2 bar heb je met de hogere druk meer grip... met 1,8 tov 2 ook!
Zucht 2: het gaat er om dat je achter zachter wilt hebben dan voor ;) (niet om extreme verschillen)

RE: Hoe kom ik van dat overstuur af (105)

Geplaatst: di aug 12, 2008 18:20
door hondaman
Ik heb het trouwens niet over glijden of slippen,maar over stuurgedrag wanneer je normaal door de bocht gaat.Grip is dus m.i. niet direkt aan de orde.