Pagina 1 van 1

155 2.0 8v TS vs 75 2.0 ts

Geplaatst: do jul 24, 2008 10:11
door Bullettooth
Ik ben in het bezit van een 75 TS, welke 6 jaar lang mijn daily driver is geweest. Hij heeft dik 3ton op de klok en ik wil hem in ere herstellen.
Carroserie en technisch.

Nu is het makkelijk om een 155 2.0TS blok te vinden met weinig km's. Das een stuk goedkoper dan mijn blok helemaal onder handen te nemen.

Echter stuit ik op een paar dingen.

Is het slag volume van een 75 2.0 ts 1962 (zoals de oude Nord 2.0?) of is die ook al 1995, zoals de 155 2.0 TS?

De 155 heeft geen verdelers meer, dus minder slijtage onderheven, ok motor management ook over zetten!

Ik zie (misschien niet goed gekeken, maar toch) geen nokkenas versteller meer???


1. Is het blok over te zetten? (lijkt me wel als ik het maar kaal genoeg maak)
2. Wat is de karakteristiek? In een 155 lijkt het allemaal wat minder hitsig als in de 75, maar ja scheelt ook weer 200kg!


Iemand ervaring met het gebruiken van de 155 2.0TS motor in een trans-axle?

Mvg Toon

RE: 155 2.0 8v TS vs 75 2.0 ts

Geplaatst: do jul 24, 2008 18:15
door giuliettaevo
155 motor is helemaal anders, gaat niet passen. 75 is 1962 net als oude Nord, 155 heeft 1,5 mm meer slag.

oliepomp en filter zijn anders, raken 75 motorsteun.
carterpan past niet.
thermostaat zit aan achterkant blok.

even zoekfunctie gebruiken, heb al eens eerder een lijstje met verschillen gemaakt. :wink:

oude type 164 motor is wel aan te passen.

Groeten Remco

RE: 155 2.0 8v TS vs 75 2.0 ts

Geplaatst: vr jul 25, 2008 10:50
door GiuliaCorse
Anders onderblok 75 gebruiken en de rest van de 155 overbouwen.

Re: RE: 155 2.0 8v TS vs 75 2.0 ts

Geplaatst: vr jul 25, 2008 18:02
door giuliettaevo
Anders onderblok 75 gebruiken en de rest van de 155 overbouwen.
betere optie idd...

ik weet alleen niet hoe je met de zuigers uitkomt als je een 155 kop monteert, zuigers zijn wel anders van vorm namelijk. :?