155 2.0 8v TS vs 75 2.0 ts
Geplaatst: do jul 24, 2008 10:11
Ik ben in het bezit van een 75 TS, welke 6 jaar lang mijn daily driver is geweest. Hij heeft dik 3ton op de klok en ik wil hem in ere herstellen.
Carroserie en technisch.
Nu is het makkelijk om een 155 2.0TS blok te vinden met weinig km's. Das een stuk goedkoper dan mijn blok helemaal onder handen te nemen.
Echter stuit ik op een paar dingen.
Is het slag volume van een 75 2.0 ts 1962 (zoals de oude Nord 2.0?) of is die ook al 1995, zoals de 155 2.0 TS?
De 155 heeft geen verdelers meer, dus minder slijtage onderheven, ok motor management ook over zetten!
Ik zie (misschien niet goed gekeken, maar toch) geen nokkenas versteller meer???
1. Is het blok over te zetten? (lijkt me wel als ik het maar kaal genoeg maak)
2. Wat is de karakteristiek? In een 155 lijkt het allemaal wat minder hitsig als in de 75, maar ja scheelt ook weer 200kg!
Iemand ervaring met het gebruiken van de 155 2.0TS motor in een trans-axle?
Mvg Toon
Carroserie en technisch.
Nu is het makkelijk om een 155 2.0TS blok te vinden met weinig km's. Das een stuk goedkoper dan mijn blok helemaal onder handen te nemen.
Echter stuit ik op een paar dingen.
Is het slag volume van een 75 2.0 ts 1962 (zoals de oude Nord 2.0?) of is die ook al 1995, zoals de 155 2.0 TS?
De 155 heeft geen verdelers meer, dus minder slijtage onderheven, ok motor management ook over zetten!
Ik zie (misschien niet goed gekeken, maar toch) geen nokkenas versteller meer???
1. Is het blok over te zetten? (lijkt me wel als ik het maar kaal genoeg maak)
2. Wat is de karakteristiek? In een 155 lijkt het allemaal wat minder hitsig als in de 75, maar ja scheelt ook weer 200kg!
Iemand ervaring met het gebruiken van de 155 2.0TS motor in een trans-axle?
Mvg Toon