Pagina 1 van 1
voorste draagarm 145 te demonteren met druk op de veren
Geplaatst: za jul 19, 2008 17:44
door hans2600
lig nu onder de auto te werken en voel me niet helemaal zeker.
is een voorste draagarm te demonteren/monteren met druk op de veer of vliegt hij dan om me oren
Kom maar op met het verlossende woord!!!
Hans
RE: voorste draagarm 145 te demonteren met druk op de veren
Geplaatst: za jul 19, 2008 18:04
door Gerrets
Lijkt mij persoonlijk niet. Je veer wordt op de veerpoot bijeen gehouden dus die de draag arm zal je niet aanvallen. Als je de auto opgekrikt heb zie je eigenlijk al wat de veerpoot doet en hoever de veer kan rekken.
gr Tom
RE: voorste draagarm 145 te demonteren met druk op de veren
Geplaatst: za jul 19, 2008 18:45
door hans2600
logica, zie het voor me je hebt gelijk bedankt
Re: RE: voorste draagarm 145 te demonteren met druk op de ve
Geplaatst: za jul 19, 2008 19:17
door Speeder
logica, zie het voor me je hebt gelijk bedankt
Zit ie er nou nog niet onder Hans

RE: voorste draagarm 145 te demonteren met druk op de veren
Geplaatst: zo jul 20, 2008 11:49
door WhizzMan
De draagarm zal wel een stuk naar beneden worden geduwd hoor, maar het houdt inderdaad wel op uiteindelijk. Ik zou de veerpoot, de fusee (pas op ashoezen en hoesje fuseekogel) en daarna de trekstang van de stabi losmaken voor ik aan de draagarm begin, dan weet je zeker dat de boel je niet om de oren komt vliegen.
RE: voorste draagarm 145 te demonteren met druk op de veren
Geplaatst: zo jul 20, 2008 12:17
door @lfa@lgra
Om de oren vliegen valt wel mee, maar het is de vraag of je de beide binnenste bevestigingspunten van de draagarmen zo wel op z'n plaats krijgt. Misschien toch even de hele veerpoot uitbouwen??
Re: RE: voorste draagarm 145 te demonteren met druk op de ve
Geplaatst: zo jul 20, 2008 12:44
door WhizzMan
Om de oren vliegen valt wel mee, maar het is de vraag of je de beide binnenste bevestigingspunten van de draagarmen zo wel op z'n plaats krijgt. Misschien toch even de hele veerpoot uitbouwen??
Terugzetten sowieso niet onder spanning doen, dat is vragen om veel krachttermen en beschadigde schroefdraad.
RE: voorste draagarm 145 te demonteren met druk op de veren
Geplaatst: zo jul 20, 2008 12:52
door Andretti Molletti
Leef je nog???
RE: voorste draagarm 145 te demonteren met druk op de veren
Geplaatst: zo jul 20, 2008 15:26
door Rob75
Misschien is het mosterd na de maaltijd, maar de constructie is net als bij de 155.
Ik heb toen de bout van de fuseekogel in de naafdrager loasgemaakt en de kogel losgemaakt van de naafdrager (fuseestuk?).
De draagarm is daarna (nagenoeg) spanningsvrij en kan met vier bouten van het subframe worden losgehaald.
Je hoeft dus niet bang te zijn dat de veerpoot gelanceed wordt.
Succes,
Rob
RE: voorste draagarm 145 te demonteren met druk op de veren
Geplaatst: zo jul 20, 2008 16:52
door Gerrets
Ja Hans =, klinkt logisch maar je wil hetaltijd wel zeker weten. Toen ik voor het eerst dingen aan de voorkant ging vervangen was ik ook bang dat de hele bedoeling op me af zou komen. maar nu ben ik daar niet zo bang meer voor.
succes
gr Tom
RE: voorste draagarm 145 te demonteren met druk op de veren
Geplaatst: zo jul 20, 2008 17:52
door hans2600
heren bedankt en ja ik leef nog Dre

.................... Dat wordt weer een zetje op de A2 als je weer door de file aan het slalommen bent ha ha
het is inderdaad lastig de verste bouten erop te krijgen maar het is simpel, je zet het wiel er weer onder en zet de auto op zijn
pootjes terug en door het gewicht van de auto valt alles op zijn plaats.
Ik ben met mijn fantastiche afgetrainde lichaam

onder de auto gaan liggen, en die laatste 2 boutjes gingen er toen makkelijk in.