Otto1978

155 1.8 stinkt naar benzine

zo jul 13, 2008 17:08

zo, nu heb ik zo'n beetje alle brandstofleidingen gecontroleerd. Mijn laatse hoop was dat er wellicht een lek was bovenop de benzinetank waar je via de kofferbak bovenop kan kijken. Maar helaas, kurkdroog.
Toch stinkt de auto bij stadsritten vreselijk naar benzine. Zie ik iets over het hoofd?
Hoor graag jullie reacties

juulke
Member
Member

RE: 155 1.8 stinkt naar benzine

zo jul 13, 2008 19:22

Ik zou toch nog maar eens goed de brandstofslangen op de fuelrail van de injectors controleren.
Heb dit zelf aan de hand gehad bij een 155 en daarna bij een 164.

Succes

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 13, 2008 20:14

Er zit een koolstoffilter voor je benzinetank onder de motorkap. Dit filter zit weggewerkt onder je koelvloeistofreservoir. Er loopt dus een ontluchtingsslang van je tank naar dat filter, en vanaf het filter (met een klep) naar de luchtinlaat. Als een van de slangen naar dat filter of daarvandaan naar je motor lekt, gaat het binnen ongelofelijk naar benzine ruiken. Wat voor 1.8 is het, een 8V of een 16V? beide hebben drukregelaars en slangen die je niet direct ziet zitten, de 8V heeft vanalles onder het plenum bijvoorbeeld.

Otto1978

ma jul 14, 2008 20:38

Krijg zowat de tranen in mijn ogen als ik er langer als een uur in rijd!
Ik had het koostofreservoir al op het oog gecontroleerd, maar is droog. Had echter nog niet in de gaten dat hier alleen maar dampen doorheen gaan waardoor lekkage natuurlijk moeilijk zichtbaar is.
Weet je toevallig of ik die klep op zijn werking kan controleren?
Ga het inspecteren, bedankt voor jullie hulp!
Oh ja, het is dus een 8V, je weet wel, zo eentje waar je dus zogoed als nooit onderhoud aan hebt! :D
Otto

Stoplicht

ma jul 14, 2008 20:58

vaak is het, het slangetje naar de injectorrail die vergaan is :roll:

Terug naar “Algemene Technische vragen”