de benzinedrukregelaar is een klep met een veer erachter die opengedrukt wordt als er een bar of drie aan druk op komt te staan. bij meer als drie bar druk ga je de veer indrukken en kan de benzine langs de klep de retourleiding in en terug naar de tank. Door op de drukregelaar te blazen wordt je niks wijzer, je blaast immers geen drie bar..
Er is altijd een grote hoeveelheid benzine terug aan het lopen door de retourleiding heen als de brandstofpomp draait, deze levert namelijk veel meer als de drie bar druk die nodig is.
Wat je nu moet doen is eigenlijk gewoon de brandstofdruk meten... in de aanvoerslang, voor de drukregelaar.
Als de druk goed is is de regelaar goed, is de druk te laag dan heb je een verstopping (in de aanzuiging of aanvoerleiding) of een slechte pomp, is de druk te hoog dan heb je een verstopping in de retour of een slechte drukregelaar.
Simpele test is de retourslang eraf halen en de pomp laten lopen, als er benzine uit de regalaar komt zit de regelaar niet verstopt... retourleiding naar de tank moet je trouwens door kunnen blazen.
De pomp moet trouwens ook een bepaalde opbrengst halen, meen iets van 2 liter per minuut. dat kun je ook testen dus. benzinefilter ook even wisselen tegen een verse, schakelt ook weer een factor uit.
Succes ermee...
Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.