Pagina 1 van 2
Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor
Geplaatst: zo mei 15, 2005 00:33
door Floor
Omdat de 75 niet lekker wil starten met een koude motor (pa na een paar pogingen) dacht ik aan vervangen van kabels, verdelerkap en rotor.
Schrok me alleen een ongeluk van de prijs van de 2 setjes bougie / bobinekabels, die komen op zo'n 600 Euro.

Wie kent daar alternatieven voor??
RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor
Geplaatst: zo mei 15, 2005 01:42
door Andretti Molletti
Brezan, en dan universeelkabels nemen en gewone NGK's
RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor
Geplaatst: zo mei 15, 2005 08:57
door ronald
Arese in Badhoevedorp is erg goedkoop met kabels. Niet normaal he die prijzen van originele kabels? Ik zoek nog steeds een set voor de V6.
RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor
Geplaatst: zo mei 15, 2005 11:23
door Mike
Ik heb het zelfde met 1.8 IE slaat ook pas aan na 3 keer zat ook te denken aan bougiekabels of luchtmassameter ???
Re: RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor
Geplaatst: zo mei 15, 2005 11:26
door GTV Boy
Brezan, en dan universeelkabels nemen en gewone NGK's
Zijn die dan net zo goed als originele
Zit er geen verschil in weerstand ofzo
Ik geloof dat een setje originele kabels iets van 180 euro kost...

Re: RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor
Geplaatst: zo mei 15, 2005 11:31
door AlfettaOwner
Brezan, en dan universeelkabels nemen en gewone NGK's
Zijn die dan net zo goed als originele
Zit er geen verschil in weerstand ofzo
Ik geloof dat een setje originele kabels iets van 180 euro kost...

Ik zelf ook nieuwe niet orginele erin gezet.
Heb toen ook de weerstand van de kabels gemeten omdat ook ik van mening was dat er verschil in zou zitten.
Maar dat is niet zo
De prijs is het enigste waar verschil in zit

RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor
Geplaatst: zo mei 15, 2005 11:33
door GTV Boy
Mooi
Dat scheelt dan weer een slok op een borrel.

Re: RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor
Geplaatst: zo mei 15, 2005 13:43
door Floor
Brezan, en dan universeelkabels nemen en gewone NGK's
Mooi!, universeel is toch ook te combineren met GL, of gaat het erom dat NGK beter is?
Re: RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor
Geplaatst: zo mei 15, 2005 13:44
door AlfettaOwner
Brezan, en dan universeelkabels nemen en gewone NGK's
Mooi!, universeel is toch ook te combineren met GL, of gaat het erom dat NGK beter is?
Denk dat laatste

RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor
Geplaatst: zo mei 15, 2005 16:23
door Andretti Molletti
Idd... en goedkoper

RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor
Geplaatst: zo mei 15, 2005 17:00
door Mike
De benzinepomp heeft 2 relais 1 daarvan is een tijd relai als deze niet werkt bouwt benzinepomp geen druk op klopt dit?
RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor
Geplaatst: zo mei 15, 2005 18:25
door jan bert
en zijn die kabels dan op rol verkrijgbaar?? en de bougiedoppen dan??
ik ben beniewd, wil het bij mijn auto ook es veranderen (misschien met een mooi kleurtje kabels)
RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor
Geplaatst: zo mei 15, 2005 18:50
door KAS
Gewoon uitzoeken op lengte. Nadeel is dat die rubberen doppen voor de verdelers er niet bij zitten dan. Voor de rest zijn ze goed. En het scheelt een hoop geld.
RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor
Geplaatst: zo mei 15, 2005 19:12
door ronald
Ik krijg de doppen niet van de oude V6 kabels af. Anders zou je alleen de kabel kunnen vervangen. Er zitten nu van die Rheinhagen kabels op.
RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor
Geplaatst: ma mei 16, 2005 22:33
door Jobo75
een goed alternatief zijn ook de Silicone Power weerstandskabels van Bosch , ze hebben speciaal voor de TS een setje (B878) voor een redelijke prijs.
Nadeel is wel dat als je het weer netjes in originele staat wil brengen de siliconen bougiedoppen met enig geweld
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
door de rubberen afdekkappen op de verdelers moeten (siliconenspray helpt én het rubber moet niet te oud zijn).
De nieuwe kabels door de grote rubberen afdekhoezen over de bobines is eenvoudiger; haal van de betreffende kabel het afdekrubber aan de bobinezijde eraf en voer deze kabel zowel door de eerdere verdelerrubber en vervolgens door het bobine rubber
http://aa.bosch.de/aa/de/kfz-teile/prod ... gen_de.pdf
en o ja, bij de GL bougies moeten de DIN schroefjes er (weer) op, let erop dat ze er allemaal bij zitten als je ze nieuw koopt.