siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

1.8 Turbo motor periken in de Bertone Turbo

wo jul 09, 2008 23:48

Hi guys.

Ik dacht het allemaal wel zelf te kunnen. Helaas bleek het niet zo te zijn en kwam ik in contact met Dré. Hij heeft me al een eind op weg geholpen maar afgelopen week heb ik niets meer van hem vernomen terwijl ik er bijna ben heb ik het idee!

Delen als ontsteking is allemaal nieuw. Injectoren laten servicen bij BOSCH. Benzinedruk tussen de 3 en 3.3bar en euro 98. Motor staat op tijd, ontsteking ook, klinkt erg gezond. Compressie goed, nieuwe olie en filter en ook de microswitch werkt.

Maar nu het probleem: Het voltage, gemeten in stationair stand, van de potentiometer op de gasklep moet tussen de zwarte en groene draad tussen de 0.4V en 0.5V liggen. Nu meet ik bij mij boven de 1V. Verdraai ik hem wordt het niet lager, alleen hoger. Ookal een aparte massa gemaakt maar ook dat hielp niet. Voedingsdraad is 5V zoals hoort. Ook is het zo dat als ik de connector naar de potmeter los haal, de motor veeel regelmatiger loopt. Ze loopt nu circa 1200 toeren stationair.

What to do now? Potentiometer kaduuk?! Zo ja, wie heeft er een over?

Ook had Dré het over de Pierburg klep omdat ik een foutmelding krijg dat er iets in het druksysteem niet goed is ( melding x-x-x-x----x-x dacht ik). Hoe te testen op werking? Voltages of weerstanden meten...?

Natuurlijk hoop ik op een snelle oplossing aangezien ik vrijdag naar de APK wil ermee... :!: :) Alles is in kannen en kruiken behalve die motor.

Alvast bedankt!

Sieger.

EDIT: veranderd... :oops:
Laatst gewijzigd door siegerdehaan89 op wo jul 09, 2008 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

RE: 1.8 Turbo motor periken in de Bertone Turbo

wo jul 09, 2008 23:52

pierburg ... geen pielburg :wink:

bel morgen maar even, ik heb ook nog mijn hobby´s he :lol:

Je bent ook niet de enige die lastige vragen stelt over TB´s... :roll:

Maar al bij al tis je potmeter... das bijna zeker!

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: 1.8 Turbo motor periken in de Bertone Turbo

wo jul 09, 2008 23:56

pierburg ... geen pielburg :wink:

bel morgen maar even, ik heb ook nog mijn hobby´s he :lol:

Je bent ook niet de enige die lastige vragen stelt over TB´s... :roll:

Maar al bij al tis je potmeter... das bijna zeker!

YEAH, issie weer...... 8) 8)

Zal morgen even bellen. Morgenavond anders effe zon potmeter ophalen? Kan trouwens sochtends ook evt...

Dus potmeter vervangen en trouble's over? Would be verryyyy niice :lol: (and too easy? :oops: :? )

Andretti Molletti

wo jul 09, 2008 23:58

gezien mijn drukte ... kom jij maar langs idd :wink:

die potmeter is enorm belangrijk!

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

do jul 10, 2008 00:05

Zie PB Dré :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”