Pagina 1 van 2

Vervangen 'triangels' GTV

Geplaatst: ma jul 07, 2008 20:00
door Fly75QV
Hallo,

Ik heb een vraag betreffende mijn GTV (V6TB uit 98).

Ik begrijp van de monteur van de garage in Belgie waar mijn auto in onderhoud is dat de 'triangels' vervangen moeten worden (hij spreekt Frans en ik niet.....niet echt handig dus).

Ik ben nogal a-technisch maar ik begrijp nog net dat het die triangels zijn bij de voorwielen (wielophanging denk ik)

Heeft iemand een idee wat het vervangen van de triangels bij een officiele Alfa dealer ongeveer kost?

Groeten Lars

RE: Vervangen 'triangels' GTV

Geplaatst: ma jul 07, 2008 20:49
door WhizzMan
Onderste draagarmen, kijk bij koebergen of tuijnder naar de prijs, reken een uurtje arbeidsloon per stuk. Het is met niet al te veel speciaalgereedschap zelf ook nog wel te doen.

RE: Vervangen 'triangels' GTV

Geplaatst: ma jul 07, 2008 22:12
door jef 75
en laat er onmiddelijk powerflex bussen in persen

RE: Vervangen 'triangels' GTV

Geplaatst: ma jul 07, 2008 22:53
door WhizzMan
Powerflex is zeker een aanrader, maar:

wagens met belgisch kenteken mogen ze voor de belgische keuring niet op zitten

Een setje kost ruim 100 euro en montage is niet altijd even eenvoudig. Ook zijn er verschillende merken draagarm (orgineel schijnt lastig te verkrijgen) en de bussen passen niet altijd goed op de vervangende merken.

Zolang je rekening houdt met bovenstaande zal je er een beter sturende auto voor terug krijgen met draagarmen die veel langer mee gaan.

Re: RE: Vervangen 'triangels' GTV

Geplaatst: di jul 08, 2008 00:00
door Erwinn
en laat er onmiddelijk powerflex bussen in persen
mmm... zelfde onderstel als 155 voor, veerschotels verschillen iets. En op de 155 heeft het weinig tot geen meerwaarde ;)

Re: RE: Vervangen 'triangels' GTV

Geplaatst: di jul 08, 2008 06:46
door WhizzMan
en laat er onmiddelijk powerflex bussen in persen
mmm... zelfde onderstel als 155 voor, veerschotels verschillen iets. En op de 155 heeft het weinig tot geen meerwaarde ;)
Voor jou misschien niet, maar bij mij gaat een draagarm 1-2 jaar mee. Ik ken mensen die binnen een jaar al speling op de voorste bussen krijgen. Als je de rest van je ophanging stug maakt en de boel vervangt voor sport/race, merk je het verschil met powerflex op de draagarmen overigens beter tijdens het sturen dan als de rest nog standaard is.

Re: RE: Vervangen 'triangels' GTV

Geplaatst: di jul 08, 2008 10:11
door Erwinn
en laat er onmiddelijk powerflex bussen in persen
mmm... zelfde onderstel als 155 voor, veerschotels verschillen iets. En op de 155 heeft het weinig tot geen meerwaarde ;)
Voor jou misschien niet, maar bij mij gaat een draagarm 1-2 jaar mee. Ik ken mensen die binnen een jaar al speling op de voorste bussen krijgen. Als je de rest van je ophanging stug maakt en de boel vervangt voor sport/race, merk je het verschil met powerflex op de draagarmen overigens beter tijdens het sturen dan als de rest nog standaard is.
Mjah, ik vervang liever de draagarmen eens per 1 a 2 jaar... (alhoewel, met max 10.000km per jaar zal dat wel meevallen ;)) dan het subframe na een paar jaar. Er zijn al enkele gevallen bekend van subframes die scheuren sinds monteren van powerflex. Ik waag me er niet aan ;)

Re: RE: Vervangen 'triangels' GTV

Geplaatst: di jul 08, 2008 10:15
door Salquenen
Mjah, ik vervang liever de draagarmen eens per 1 a 2 jaar... (alhoewel, met max 10.000km per jaar zal dat wel meevallen ;)) dan het subframe na een paar jaar. Er zijn al enkele gevallen bekend van subframes die scheuren sinds monteren van powerflex. Ik waag me er niet aan ;)
???? Vertel ? :shock:

Re: RE: Vervangen 'triangels' GTV

Geplaatst: di jul 08, 2008 10:22
door Erwinn
Mjah, ik vervang liever de draagarmen eens per 1 a 2 jaar... (alhoewel, met max 10.000km per jaar zal dat wel meevallen ;)) dan het subframe na een paar jaar. Er zijn al enkele gevallen bekend van subframes die scheuren sinds monteren van powerflex. Ik waag me er niet aan ;)
???? Vertel ? :shock:
Leden van ARTC die powerflex gemonteerd hebben kregen last van scheuren in het subframe las ik! De presentaties verbeteren ook niet door het monteren van powerflex aldus de geleerden daar. Het word door degenen die het geprobeert hebben iig flink afgeraden. Daarom heb ik ze zelf ook niet geplaatst. :)

RE: Vervangen 'triangels' GTV

Geplaatst: di jul 08, 2008 10:24
door Salquenen
Op het 916-register zijn er ook genoeg mét powerflexx. Nog nooit iets over scheuren of i.d. gehoord ?

Re: RE: Vervangen 'triangels' GTV

Geplaatst: di jul 08, 2008 10:45
door Erwinn
Op het 916-register zijn er ook genoeg mét powerflexx. Nog nooit iets over scheuren of i.d. gehoord ?
Ik heb het ook alleen maar van ervaringen van derden... ik zelf monteer ze daarom niet :)

RE: Vervangen 'triangels' GTV

Geplaatst: di jul 08, 2008 14:37
door WhizzMan
Die mensen hebben vast meer gedaan dan alleen powerflex monteren? Waar zaten die scheuren? Ik vind het nogal een vaag verhaal, die powerflexbussen waren ook na 40.000 km versleten, of bedoelen ze dat niet met "geen verbetering"?

Re: RE: Vervangen 'triangels' GTV

Geplaatst: di jul 08, 2008 14:56
door Erwinn
Die mensen hebben vast meer gedaan dan alleen powerflex monteren? Waar zaten die scheuren? Ik vind het nogal een vaag verhaal, die powerflexbussen waren ook na 40.000 km versleten, of bedoelen ze dat niet met "geen verbetering"?
Op de wegligging, zo heb ik Mike verscheidene keren zien posten geen verschil te merken. En die rijd ook met een schroefset, forse verlaging. Etc ;)

RE: Vervangen 'triangels' GTV

Geplaatst: di jul 08, 2008 15:11
door alfaqv75
geen ervaring met een 155, maar met een 33
en ja, mijn hele chassis ging scheuren (op een 33 dus), ik zeg dan ook altijd, verstevig je auto op de zwakke plekken en kijk uit met een wat oudere auto die al door de italiaanse houtworm is aangetast (lees roest :wink: ) met PU bussen

Re: RE: Vervangen 'triangels' GTV

Geplaatst: di jul 08, 2008 17:04
door jef 75
mmm... zelfde onderstel als 155 voor, veerschotels verschillen iets. En op de 155 heeft het weinig tot geen meerwaarde ;)
Voor jou misschien niet, maar bij mij gaat een draagarm 1-2 jaar mee. Ik ken mensen die binnen een jaar al speling op de voorste bussen krijgen. Als je de rest van je ophanging stug maakt en de boel vervangt voor sport/race, merk je het verschil met powerflex op de draagarmen overigens beter tijdens het sturen dan als de rest nog standaard is.
Mjah, ik vervang liever de draagarmen eens per 1 a 2 jaar... (alhoewel, met max 10.000km per jaar zal dat wel meevallen ;)) dan het subframe na een paar jaar. Er zijn al enkele gevallen bekend van subframes die scheuren sinds monteren van powerflex. Ik waag me er niet aan ;)
om de 2 jaar draagarmen vervangen? ik rijd al jaren met dezelfde draagarmen op men 75.
whizman,powerflexbussen mag wel.