Pagina 1 van 1

Acceleratiepompjes Dellorto (DHLA-H)

Geplaatst: ma jul 07, 2008 11:57
door edwinvanpoeijer
Heb al een tijdje het probleem met inhouden tijdens accelereren, waarschijnlijk de opbrengst van de acceleratiepompjes.
De membramen zijn nog niet zo oud en nog soepel en niet gescheurd.
Na wat nader onderzoek aan de pompjes zie ik dat die niet origineel zijn opgebouwd en er zelfs een verschil is tussen de 2 carburateurs.

Zo ziet het er bij mij uit:

Afbeelding

En hier de exploded view volgens de dellorto site:

Afbeelding

Bij mij zit er op 1 carburateur in ieder geval een verkeerde grote veer (loopt niet taps toe, is slapper dan de andere).
Daarnaast heb ik het idee dat je of die ene grote veer (7208) hebt of dat je de combinatie van de 2 veertjes met het busje hebt (nummers 9336,9662 en 9664).
Bij mij is het dus een klein veertje met dan het busje en daarna de grote veer (waarvan bij 1 carburateur een verkeerde).
Daarbij zit er ook nog een verkeerd stelboutje.
Dus voordat ik alles weer terug ga bouwen wil ik eerst de pompjes op de juiste en dezelfde wijze in elkaar zetten.

Dus als iemand nog wat onderdelen heeft liggen (de busjes (nr 9662) heb ik maar niet de juiste kleine veertjes of als iemand 2 juiste grote veertjes heeft dan hoor ik het graag.
Ik denk dat dit mijn inhouden bij accelereren gaat oplossen..

RE: Acceleratiepompjes Dellorto (DHLA-H)

Geplaatst: ma jul 07, 2008 12:25
door DJ
Hoi,

Kijk eens naar deze link. http://www.dellorto.co.uk/
Leveren alles wat je nodig hebt.
EN!!! bij manuals staat the dellorto superperformance techbook. Achterin dit boekje (dat sowieso het lezen waard is als je technisch engels machtig bent) staat een tabel met alle alfa dell orto carb's per type compleet met nummers en sproeierbezetting!! En de juiste opbrengst van de acc pompen. Alleen die tabel maakt het boekje al zijn geld waard!!

Groeten,
DJ

RE: Acceleratiepompjes Dellorto (DHLA-H)

Geplaatst: ma jul 07, 2008 12:34
door edwinvanpoeijer
Had al op de site gekeken, en de pagina met de tabel heb ik ook :D
Alleen is de website er een beetje vaag over hoe het heveltje in elkaar moet zitten.
Er zijn versies met het ene en met het andere maar je kunt bijvoorbeeld niet zien of de grote veer op alle versies
zit of dat er een versie is met grote veer + versie met 2 kleine veertjes en het buisje.

RE: Acceleratiepompjes Dellorto (DHLA-H)

Geplaatst: ma jul 07, 2008 13:24
door edwinvanpoeijer
Toch maar even bij dellorto de veertjes besteld, gelijk voor de zekerheid ook maar een setje membranen besteld.
Hopelijk van de week binnen dan kan ik de boel gaan opbouwen.
Heb gewoon alle veren besteld, kan ik op mijn gemak kijken wat het beste werkt.

RE: Acceleratiepompjes Dellorto (DHLA-H)

Geplaatst: ma jul 07, 2008 14:30
door DJ
En dan de opbrengst volgens tabel afstellen. (er van uit gaande dat je en carb's auto verder origineel zijn)
Heb ook wel eens carb's gehad waar mee de auto niet lekker optrok.
Bleek de opbrengst van acc. pompen meer dan 2x te veel........ :shock:
Zeker ooit eens door iemand aan gerommeld die dacht dat meer per definitie ook beter is.
Om te meter heb ik de carb's mbv beugel beetje schuin neer gezet zodat benzine van de acc pompen er aan een kant uit komt lopen.
Opvangen in jampotjes oid en vervolgens opbrenst vergelijken met maatbeker. Niet hypernauwkeurig maar als je netjes werkt goed genoeg.
Gr,
DJ

RE: Acceleratiepompjes Dellorto (DHLA-H)

Geplaatst: do jul 24, 2008 07:52
door edwinvanpoeijer
Aangezien de Spider voor de vakantie moet draaien en mijn onderdelen nog niet binnen zijn heb ik het volgende gedaan:

De pompjes met wat andere veertjes in elkaar gezet, 1 carburateur zit nu origineel en de andere heeft een vervangende veer.
Daarna de opbrengst gemeten en afgeregeld (7-8 cc) , de carbs geven nu allebei even veel.
Toen toch even teruggemonteerd en een stukje gereden, Spider accelereerd bijna helemaal perfect :D moet wel de 2 membranen
vervangen want die zagen er niet zo fris meer uit en ik denk er over om de andere pakkingen ook maar te vervangen aangezien de
carbs nu al zo vaak open zijn geweest .

RE: Acceleratiepompjes Dellorto (DHLA-H)

Geplaatst: do jul 24, 2008 10:50
door Alessandro
Mooi, dat je het zo tot een acceptabel niveau heb kunnen krijgen. :thumbs:

Op naar een goede vakantierit!

RE: Acceleratiepompjes Dellorto (DHLA-H)

Geplaatst: do jul 24, 2008 13:11
door edwinvanpoeijer
Net ook bericht gehad van Dellorto, ze sturen de veertjes en moertjes nogmaals mijn kant op :D

RE: Acceleratiepompjes Dellorto (DHLA-H)

Geplaatst: zo jul 27, 2008 12:54
door edwinvanpoeijer
Vrijdag een mooi zakje met o ringen in de brievenbus gevonden :D (Bedankt Sander :thumbs: ) , eerst de carbs goed schoongemaakt.
Wat kwam daar een rotzooi uit zeg, de mengselschroeven zaten gewoon bijna vast van de rommel. Nu draait alles weer soepel inclusief de gaskleppen.

Daarna alles netjes in elkaar gezet en de basis instelling gegeven.

Toen starten: niks helemaal niks :evil: , lijkt net of er geen brandstof komt..
Even zoeken, ja hoor benzineslang niet aangesloten :oops: gelukkig knijp ik die slangen altijd met een kocher dicht.
Slang aangesloten, starten......................niks....
Bougies eruit die zagen behoorlijk zwart, even netjes schoongemaakt.
Starten en draaien maar...bijna meteen goed stationair.

Stukje gereden, pakt goed op alleen nog een kleine sputtering tijdens het acceleren maar alleen wanneer je het gaspedaal helemaal onderin trapt.
Voor de rest loopt het blok mooi en trekt lekker door, je merkt meteen weer het verschil tussen een injectie (mijn 75 2.0 TS) en een 2.0 carbs, wat trekken die
dingen(carbs) toch hard zeg.
Was in ieder geval weer een genot om in de Spider te rijden.

Als het goed is dan komt deze week het pakketje binnen met de juiste veertjes en acceleratiemembranen.
Daarna haal ik er alles vanaf met de luchtfilter er aan vast en vervang ik die onderdelen nog.
Daarna stel ik de opbrengst af met alles aan het luchtfilter gemonteerd.

Gaat dus helemaal goed komen! :thumbs: