Pagina 1 van 1

cilinderkop

Geplaatst: zo jul 06, 2008 22:04
door chu
Weet iemand het verschil tussen de kop van een 1.8 en een 2.0
Ik heb eerder ergens een topic over gelezen maar kan het niet meer vinden
Iemand een link ervan?
ik heb namelijk een tijdje geleden een dealtje gesloten met ruil dus de 2.0 kop
na uurtje te hebben gekrabt aan de ouwe pakking ging ik maar aan de voorkant schoonmaken dikke derrie zat erop
En tot me verbazig zag ik dit :cry:

Afbeelding
Afbeelding

RE: cilinderkop

Geplaatst: zo jul 06, 2008 22:21
door alfetta20Qo
dat is balen...
Op de fotos ging het nog wel de goede kant op
ik weetniet wat de verschillen zijn maar ik denk dat er tochwel wat verschil in zit..

RE: cilinderkop

Geplaatst: ma jul 07, 2008 00:41
door giulia-tom
Dus je ruilt een cylinderkop (ok, tegen de verkeerde omdat je niet keek) maar waarom ruilde je de kop dan?

Omdat de kop die onder de derrie zat beter zou zijn dan degene waartegen je ruilde? En zou je die dan gewoon even op je motor schroeven - zonder controle verder?
deze vragen hier omdat ik de redenatie hierachter niet snap.
net als deze zin:
ik heb namelijk een tijdje geleden een dealtje gesloten met ruil dus de 2.0 kop

Re: RE: cilinderkop

Geplaatst: ma jul 07, 2008 01:56
door chu
Dus je ruilt een cylinderkop (ok, tegen de verkeerde omdat je niet keek) maar waarom ruilde je de kop dan?

Omdat de kop die onder de derrie zat beter zou zijn dan degene waartegen je ruilde? En zou je die dan gewoon even op je motor schroeven - zonder controle verder?
deze vragen hier omdat ik de redenatie hierachter niet snap.
net als deze zin:
ik heb namelijk een tijdje geleden een dealtje gesloten met ruil dus de 2.0 kop
Sorry ff voor de duidelijkheid opnieuw
Ik had toen mijn velgen tegen de kop geruild met bijbetaling
maar omdat ik vaker met de vorige eigenaar heb gehandelt heb ik hem eigenlijk blindelings vertrouwd ( ik denk trouwens dat het een vergissing is)
Op die dag was ik bijna de hele dag onderweg en savonds aangekomen was ik erg duf en moe
Ik wist al van te voren dat de kop aangepakt moest worden dus direct erop schroeven zou zowiezo niet lukken.
Maar wat ik wou vragen wat de verschillen precies zijn tussen de kop van een 1.8 en een 2.0, want ik heb nog een onderblok en carter liggen maar dat komt allemaal van een 2.0 en ligt niet binnen handbereik

RE: cilinderkop

Geplaatst: ma jul 07, 2008 07:41
door Rob75
Grootste verschil:

1.8 boring 80 mm
2.0 boring 84 mm

Gaat niet passen lijkt me.

Groet,

Rob

RE: cilinderkop

Geplaatst: ma jul 07, 2008 10:59
door chu
Topp bedankt

RE: cilinderkop

Geplaatst: ma jul 07, 2008 20:46
door giuliettaevo
Als hij wel past heb je door de kleinere verbrandingsruimte wel een hogere compressie.. 8)

Re: RE: cilinderkop

Geplaatst: ma jul 07, 2008 20:53
door Speeder
Als hij wel past heb je door de kleinere verbrandingsruimte wel een hogere compressie.. 8)
En een lager specifiek vermogen ;)