wo jul 23, 2008 16:37
Bij een spider met spica blijft de pomp idd altijd lopen, in geval van een botsing zit er wel een beveiliging.
De zit op het schutboard in het midden, een wit buisje waarin een kogelcontact zit, bij een botsing wordt dit contact verbroken.
Er lopen dus 2 leidingen van en naar je tank, een aanvoer en retourleiding.
Mischien dat de retour verstopt zit of er teveel druk in het systeem is?
Je zou natuurlijk de retourleiding in de tank even los kunnen halen en dan de slang in een (benzinebestendige) emmer houden en
het contact aanzetten.Je ziet dan meteen of de retourleiding werkt.
Persoonlijk lijkt het mij sterk, het zijn flinke leidingen die niet zomaar verstopt raken.
Kijk anders eens even in de kofferbak de leidingen lopen net achter de "achterbank" misschien dat er een slang afgeklemt is?
En laat de punten die Ton heeft genoemt controleren, daar zou het ook heel goed aan kunnen liggen.
De spica pomp wordt volgens mij gesmeert via een eigen oliefilter maar wel met olie uit het carter, dus als de pomp door slijtage
gaat lekken dan kan de benzine op deze wijze bij de olie komen.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola