Ab
Member
Member

Kenteken opsturen RDW

zo jul 06, 2008 10:17

tHoi Hoi

Ik ben van plan om mijn 33 zelf te gaan slopen nu heb ik op de RDW site gezien dat als de auto ouder is dan 15 jaar je hem ook zelf mag slopen
je moet dan het complete kenteken op te sturen met een begeleidend briefje ik ben daar eerlijk gezegd een beetje huiverig van gezien
mijn ervaringen in verleden met de RDW zijn er leden die ervaring hebben met het complete kenteken opsturen en zelf slopen

mvgr Ab
Alfa Mito rijder

Roeltje 164

RE: Kenteken opsturen RDW

zo jul 06, 2008 10:31

Je kan ook een RDW kantoor opzoeken en er heen gaan werkt ook goed. bijv Zoetermeer.
Je vult daar de papieren in met begeleidende briefje van verzoek tot slopen in eigen beheer idd en klaar, zitten zelfs geen kosten aan verbonden.
Je krijgt ongeveer een week later de papieren in huis en klaar.

Suc6

jan 75
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

zo jul 06, 2008 10:49

ik heb laatst ook gedaan, gewoon een briefje schrijven dat je de auto van het merk bla bla bla met dit en dat chassisnr en zus en zo kenteken hebt gesloopt.
het orginele kenteken bewijs meesturen en een weekje later heb je de papieren thuis.

ik zou wel een kopie van het kenteken en van de brief maken, voor het geval dat :roll:
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Roebar
Guru
Guru

zo jul 06, 2008 10:55

Gewoon aangetekent versturen...........

heeft mij een hoop problemen gescheeld toen ik een oldtimer kenteken aanvroeg en ze bij het RDW beweerde dat deeltje 3 er niet bij zat.
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Ab
Member
Member

Re: RE: Kenteken opsturen RDW

zo jul 06, 2008 10:56

ik heb laatst ook gedaan, gewoon een briefje schrijven dat je de auto van het merk bla bla bla met dit en dat chassisnr en zus en zo kenteken hebt gesloopt.
het orginele kenteken bewijs meesturen en een weekje later heb je de papieren thuis.

ik zou wel een kopie van het kenteken en van de brief maken, voor het geval dat :roll:
hoi hoi de papieren die de rdw dan opstuurt is dat een soort vrijwaring of bevestiging??/ :oops:
Alfa Mito rijder

Roeltje 164

Re: RE: Kenteken opsturen RDW

zo jul 06, 2008 11:01

hoi hoi de papieren die de rdw dan opstuurt is dat een soort vrijwaring of bevestiging??/ :oops:
Ja die moet je ook zorgvuldig bewaren....

Ab
Member
Member

zo jul 06, 2008 12:45

bedankt voor de reactie,s ik gaat het er toch maar op wagen om het kenteken op te sturen

mvgr Ab
Alfa Mito rijder

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo jul 06, 2008 13:18

Kan je rustig doen. Ook meerdere auto's gesloopt in eigen beheer en kenteken opgestuurd. Gaat prima. Wel aangetekend en kopie bewaren tot je vrijwaring binnen hebt. Voor de zekerheid.

Gr,
DJ

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo jul 06, 2008 19:32

Lijkt inderdaad simpel. Heb het ook gedaan met een 75. Maar...........................ik moest wel even wachten tot begin juni. Dan zou de auto namelijk ouder dan 15 jaar zijn!! Is de auto onder de 15 jaar, dan kun je hem niet vrijwaarden met als melding dat je de auto in eigen beheer hebt gesloopt. Dat mag dan alleen bij een erkend demontagebedrijf. Ik heb een aantal keren om uitleg gevraagd bij de dame van het RDW, maar veel verder dan deze info kwam ze niet.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo jul 06, 2008 19:43

Klopt. Auto moet ouder dan 15 jaar zijn voor sloop in eigen beheer. Zo staat het in de regeltjes. Vraag me niet waarom.

Gr,
DJ

stof
Guru
Guru

zo jul 06, 2008 20:25

anders ook geen probleem, dan 'exporteer' je hem gewoon. krijg je ook vrijwaring en dan 'verdwijnt' de auto gewoon. Als je maar zorgt dat dat chassisnr inderdaad nooit meer ergens opduikt...
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Terug naar “Algemene Technische vragen”