Koppakking 1.4 Boxer (145 1994)
Geplaatst: wo jun 25, 2008 23:47
Wegens lichte vervuiling van het expansievat en positieve test (nauwelijks verkleuring, maar toch) met een snuffelaar er boven, besloten de koppakking(en) van de Boxer te vervangen.
14 jaar oud en met 160.000 km: de eerste keer voor deze 145 en een van de weinige keren dat ik dat aan een Boxer eerder heb mogen verzorgen. Daarom de volgende vraag aan diegene die met Boxers veel ervaring hebben:
1) is het noodzakelijk het nokkenashuis te splitsen van de kop om olielekkage te voorkomen? M.a.w. wie heeft de ervaring dat die plastic film ertussen vervangen moet worden, zodra de kopbouten los zijn geweest?
2) wat is nu het aanhaalmoment, zonder speciaal gereedschap en dus zonder rekening te houden met de lengte van de momentsleutel, van de kopbouten? Motercode is 33501.
3) is natrekken nog van toepassing? Na warmdraaien + afkoelen of na 1.000km?
Groet
, Leo
14 jaar oud en met 160.000 km: de eerste keer voor deze 145 en een van de weinige keren dat ik dat aan een Boxer eerder heb mogen verzorgen. Daarom de volgende vraag aan diegene die met Boxers veel ervaring hebben:
1) is het noodzakelijk het nokkenashuis te splitsen van de kop om olielekkage te voorkomen? M.a.w. wie heeft de ervaring dat die plastic film ertussen vervangen moet worden, zodra de kopbouten los zijn geweest?
2) wat is nu het aanhaalmoment, zonder speciaal gereedschap en dus zonder rekening te houden met de lengte van de momentsleutel, van de kopbouten? Motercode is 33501.
3) is natrekken nog van toepassing? Na warmdraaien + afkoelen of na 1.000km?
Groet