Pagina 1 van 1

Verschil 166 2.5 en gtv 3.0 zo groot??

Geplaatst: di jun 24, 2008 12:43
door hans2600
Wij zijn in het bezit van een GTV 3.0 24V en een 166 2.5 24V en ik ben tot de conclusie gekomen dat ondanks bijna hetzelfde gewicht de 3.0
mega mega sneller is dan de 2.5 liter en dit vooral het veel directer reageren op het gaspedaal is een zeer groot verschil.
Is dit nu alleen maar een verschil van vermogen (het zijn beide V6jes :D ) en 500cc of kan er wat anders aan de hand zijn??
Mits het een gebrek aan vermogen is wil ik gelijk weten of chippen zin heeft en wie heeft ervaring met het chippen van een 2.5 liter?

RE: Verschil 166 2.5 en gtv 3.0 zo groot??

Geplaatst: di jun 24, 2008 12:53
door frankalfa
Eh is mijn ervaring ook, althans de 166 v6 2.5 sporttronic die makker van G vroegah had vond ik NIET indrukwekkend. Dit stak ik op de automaat, voelde gewoon niet zo snel aan.
Nu heb ik een 3.0 24v uit een 166 in mn 156 gelepeld en mwoch die mag ik toch wel als 'vlot' bestempelen... :wink:
Vergeleken met een standaard 156 2.5 is dit toch echt wel een stuk rapper.
Grtz,fRank
edit; chippen van een 2.5 wil wel maar dan moet je ook de dikke inlaatbuizen van een 3.0 hebben en de voetplaten.Schijnen moeilijk te verkrijgen te zijn.
Gewoon een 3.0 in je 166 hangen :wink: , past gewoon.Hoef je nog niet eens te chippen bij Squadra, op de standaard 2.5 setting loopt ie prima. (waarom ik m dan wel laten chippen heb? Omdat ik zeker wilde zijn dat ie bovenin t toerengebied ook voldoende rijk mensgsel zou krijgen)

RE: Verschil 166 2.5 en gtv 3.0 zo groot??

Geplaatst: wo jun 25, 2008 21:39
door BigKriss
Hans,my ervaring se vir my dat daar nie veel aan die 2.5 gedoen kan word om 30l krag of wringkrag te kry nie.
Wel ten minste nie sonder "boost" nie
As jy ecu chipping wil doen kyk gerus na n Neeuw Zeelandse produk genaamd "MAP-ECU."
Ek gebruik dit tesame met die standaard ecu om die 3.7 l enjins te kry dat hulle korrek werk.
Ja,Alleen staande EFI is n ander uitweg,maar ek probeer altyd die fabrieks sisteem behou.. :

RE: Verschil 166 2.5 en gtv 3.0 zo groot??

Geplaatst: do jun 26, 2008 11:14
door WhizzMan
Sowieso is de oude GTV niet voorzien van allerlei emissiedingen en een ECU die probeert om je rijden "soepel" te maken. Voor het gevoel scheelt dat laatste al een boel, voor het echt scheelt die emissie ook nog best. Wat al gezegd is, 3.0 aanzuigbuizen er op en chiptunen/piggyback er op. De chiptuning met die buizen die Squadra doet hoor ik heel veel goede dingen over, dat lijkt me wel een aanrader en relatief eenvoudig te doen.