Pagina 1 van 2
Carburateurs
Geplaatst: ma jun 23, 2008 10:19
door Jens Hoorn
Vraagje.
Ik heb op de Alfetta Solex carbs. Maar nu is het vreslijk om daar onderdelen voor te krijgen.
Ik weet nog een sloopbult waar een Alfetta 1.8 op ligt (R.I.P). Kan ik 1.8 carbs op een 2 liter blok doen? Ik ben wat dat betreft alleen bekend in de watersport; dus buitenboordmotoren . Hier hebben ze vaak hetzelfde blok, maar doen ze iets met de uitlaat, de ontsteking en de carb. En krijg je in plaats van 9.9 pk opeens 15 pk. Is het bij deze motoren andersom? Dus zelfde carbs, met dezelfde sproeiers op een blok met een andere inhoud?
groeten van Jens
RE: Carburateurs
Geplaatst: ma jun 23, 2008 10:53
door ravado
volgens mij heb je dan niet genoeg vulling bij volgas.....
maar bij bccp (in Gramsbergen) hebben ze toch nog wel solex onderdelen??
RE: Carburateurs
Geplaatst: ma jun 23, 2008 11:04
door Zaagauto
RE: Carburateurs
Geplaatst: ma jun 23, 2008 11:44
door Jens Hoorn
Mijn dank is groot
RE: Carburateurs
Geplaatst: ma jun 23, 2008 19:24
door @lfa@lgra
Prima te doen.
Het is maar de vraag of de hoofdsproeier een maatje groter moet. Je kunt iig zonmder schade monteren en gaan rijden. Na een langere rit met hogere snelheid de zaak stilzetten en een "bougietje trekken". De kleur die die dan heeft zegt bijna alles. Als ie maar minimaal lichtbruin is dan komt het wel goed.

RE: Carburateurs
Geplaatst: ma jun 23, 2008 19:31
door Andretti Molletti
Eerder de hoofdREMluchtsproeier een gaatje kleiner

Dit om arm lopen bij hogere toerentallen te voorkomen.
RE: Carburateurs
Geplaatst: ma jun 23, 2008 19:33
door @lfa@lgra
Kleiner boren gaat zo lastig..

RE: Carburateurs
Geplaatst: ma jun 23, 2008 19:37
door Jens Hoorn
Ow, nu wordt het ingewikkeld. Ik heb ja's en nee's. Ik kan ze altijd ophalen van de sloop. Proberen kan altijd, en inderdaad; de bougiekleur zegt ook veel over de verbranding
RE: Carburateurs
Geplaatst: ma jun 23, 2008 19:41
door Zaagauto
1.8 carbs werken wel hoor... de boel gaat er niet kapot van (tenminste bij mij NOG niet...).
Zoals Moletti schreef in het andere topic:
Verschil 1750-2000 is de boring, dus voornamelijk koppel.
Je gaat dus koppel missen met 1.8 carbs.
Bij mij gaan er dus weer 2000 carbs op.
Re: RE: Carburateurs
Geplaatst: ma jun 23, 2008 19:47
door Andretti Molletti
Kleiner boren gaat zo lastig..

bijvijlen?

Re: RE: Carburateurs
Geplaatst: ma jun 23, 2008 19:52
door Jens Hoorn
1.8 carbs werken wel hoor... de boel gaat er niet kapot van (tenminste bij mij NOG niet...).
Zoals Moletti schreef in het andere topic:
Verschil 1750-2000 is de boring, dus voornamelijk koppel.
Je gaat dus koppel missen met 1.8 carbs.
Bij mij gaan er dus weer 2000 carbs op.
Nouja, koppel is eerst nog niet zo van belang omdat ik toch nog niet echt kan rijden. Ik bedoel; ik kan wel rijden maar dan niet meer remmen. Als ie eerst maar even goed gaat lopen i.v.m. het verplaatsen enzo.
Allen bedankt zover!
RE: Carburateurs
Geplaatst: ma jun 23, 2008 20:00
door @lfa@lgra
Kleinere boring?? Wat bedoel je precies? Het zijn beide 40 mm carbs en ze hebben beide
32 mm venturie“s.
GEEN verschil dus wat dat aangaat.
STEL dat er een kleinere venturie in zou zitten zou het koppel zelfs toenemen..
1800 en 2 liter carbs zijn echt helemaal gelijk behoudens enkele KLEINE verschillen in sproeierbezetting. Zelfs de mengbuizen zijn vaak gelijk.
Overzetten kan echt ongestraft van 1750-1800 op een 2.0.
Als je 1300 -1600 carbjes op een 1800-2000 gaat monteren heb je natuurlijk wel een groter verschil.
Gewoon doen Jens.

Re: RE: Carburateurs
Geplaatst: ma jun 23, 2008 20:02
door @lfa@lgra
Re: RE: Carburateurs
Geplaatst: ma jun 23, 2008 20:13
door Zaagauto
Bijknippen dan?

RE: Carburateurs
Geplaatst: ma jun 23, 2008 21:00
door Jens Hoorn
We gaan het proberen
