ik heb regelmatig met dit probleem te maken. Ik probeer niet eens meer om die kruiskopschroeven los te maken, wat ik doe is het volgende, je hebt wel een las apparaat nodig.
Ik slijp de metalen strip waar het rubber opgezeten heeft halverwege de twee kruiskopschroeven door. Let op er zit ook nog een aluminium strip tussen die metalen strip en de carrosserie, die niet doorslijpen. las daarna de kruiskopschroeven aan die strip vast en sla met een beitel en een flinke moker de strip met de vastgelaste kruiskopmoeren in de richting dat ze dus losdraaien. dit als je net gelast hebt zodat de tapeinden nog warm/heet zijn.
Nu kunnen er twee dingen gebeuren, of ze komen idd. los of de kop breekt al. Als dit laatste gebeurt las ik op het afgebroken tapeind een M8 moer goed vast. maar zodanig dat er nog wel een dopsleutel op past. Vervolgens als het tapeind nog heet is draai je het er zo uit.
Ik heb op deze manier nog nooit de boel hoeven uit te boren of nieuw draad hoeven tappen.
Mvg Richard
www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.