Pagina 1 van 2
verstelbare schokbrekers
Geplaatst: ma jun 16, 2008 01:58
door alfetta20Qo
Hoe werken instelbare schokbrekers?
en bestaan deze voor een alfetta of een alfa 75 (zijn identiek hetzelfde toch)
RE: verstelbare schokbrekers
Geplaatst: ma jun 16, 2008 17:58
door chu
ikdenk dat je schroefveren bedoelt...
maar ik denk niet dat je zult vinden onder alfetta
denk dat je idd moet zoeken voor een alfa 75
RE: verstelbare schokbrekers
Geplaatst: ma jun 16, 2008 18:33
door yuri 75 V6
Tuurlijk zijn er wel instelbare schokdempers voor de transaxles.
Koni rood is bijvoorbeeld nastelbaar, Koni geel is instelbaar. Intrax/RS levert ook instelbare schokdempers, de voorkant wel icm coil overs.
Hoe ze werken hangt van de constructie af, hetzelfde geldt voor hoe je ze instelt. Koni geel moet onder de auto uit om ingesteld te worden (indrukken en roteren van de demper), bij de Intrax-vaiant kun je wél onder de auto stellen (met een wieltje).
RE: verstelbare schokbrekers
Geplaatst: ma jun 16, 2008 19:23
door alfetta20Qo
Sorry om ff duidelijk te maken en misverstanden voor te zijn
heb ik chu eerder benaderd, gevraagd hoe hij zn wagen zo laag heeft gekregen
en gevraagd of hij het in de topic kan zetten
Ik zoek dus schokdembers die instelbaar zijn in de hoogte en koni geel en rood is in hardheid verstelbaar toch en niet in de hoogte
want ik zou graag me wagen superlaag hebben en als ik ergens rij met veel drempels de wagen wat hoger hebben
Ik kan niet tegen het geluid dat ik ergens tegen aan schaaf

RE: verstelbare schokbrekers
Geplaatst: ma jun 16, 2008 19:25
door yuri 75 V6
Formuleren is ook een kunst...
RE: verstelbare schokbrekers
Geplaatst: ma jun 16, 2008 19:45
door Andretti Molletti
misschien toch schok
brekers kopen ?

RE: verstelbare schokbrekers
Geplaatst: ma jun 16, 2008 19:57
door DJ
FF een SZ onderstelletje scoren en dat onder de alfetta schroeven. Kost wat moeite om het te vinden en kost wat om het te kopen en kost wat moetie om het te monteren maar dan heb je wat je zoekt.......
Maar als je ipv alleen andere schokdempers en verlagen ook de torsiveren van je alfetta upgrade (de originele zijn slappe hap) en zelf de uitlaat fatsoenlijk op maat maakt onder de auto ipv de standaard originele italiaanse lapzap passing kan je met een behoorlijk lage alfetta zonder problemen rond rijden ipv alleen kruipen omdat anders alles tegen het asfalt slaat.
Mzzl,
DJ
RE: verstelbare schokbrekers
Geplaatst: ma jun 16, 2008 20:06
door chu
Ik heb geen ervaring mt schroefveren schokbrekers instelbaar onder een alfetta...
onder me beemer had ik het wel was opzich wel handig
maar in principe moet het wel kunnen toch zonder ander onderstel?
gewoon de torsieveren verdraaien en dan intrax eronder dat je de hoogte kan verstellen?
Ik heb nu een vrij lage alfetta moet schuin drempels over al een keer spruitstuk kapot gemaakt
maar ikga 17inch (nu 15inch) eronder doen met heel klein beetje speling denk ik maar dat zou denk ik overeenkomen met 15inch
anders wil ik ook wel in hoogte verstelbaar hebben

Re: RE: verstelbare schokbrekers
Geplaatst: ma jun 16, 2008 20:11
door yuri 75 V6
maar in principe moet het wel kunnen toch zonder ander onderstel?
gewoon de torsieveren verdraaien en dan intrax eronder dat je de hoogte kan verstellen?
Ja echt super-ideaal. Bij iedere drempel de wielen demonteren, de auto op hoogte zetten, de wielen terugmonteren, de drempel oversteken, de wielen verwijderen, de auto weer op zijn buik leggen, de wielen monteren, en op naar de volgende drempel.
Een tijdje geleden heb ik er zo eens een week over gedaan om de stad uit te komen.
RE: verstelbare schokbrekers
Geplaatst: ma jun 16, 2008 20:13
door vV
volgens mij zijn er bij de RS sets problemen om de auto heel erg laag te krijgen, maar daar weet Alberic meer van, TS racer in service die het eronder heeft.
www.grautotechniek.nl dus
Re: RE: verstelbare schokbrekers
Geplaatst: ma jun 16, 2008 20:21
door chu
maar in principe moet het wel kunnen toch zonder ander onderstel?
gewoon de torsieveren verdraaien en dan intrax eronder dat je de hoogte kan verstellen?
Ja echt super-ideaal. Bij iedere drempel de wielen demonteren, de auto op hoogte zetten, de wielen terugmonteren, de drempel oversteken, de wielen verwijderen, de auto weer op zijn buik leggen, de wielen monteren, en op naar de volgende drempel.
Een tijdje geleden heb ik er zo eens een week over gedaan om de stad uit te komen.
zit nu in amsterdam met veel hoge drempels... dan hoeft het ook niet zo laag
als ik weer voor een tijdje ergens anders heenga (zit ook wel vaak in zwolle en assen) wil ik hm bestwel ff op de brug zetten en wielen eraf halen verstellen erop zetten. en dan als ik weer een tijdje in amsterdam blijf dan weer de garage induiken
maar om de week veranderen heb ik ook niet echt zin in denk ik
maar het kan dus wel met de normale onderstel hoeft niet persee sz te zijn?
RE: verstelbare schokbrekers
Geplaatst: ma jun 16, 2008 20:29
door bralfa
ik zeg luchtzakken eronder... airride is hier de oplossing.. er wordt alleen gepraat over de looks dussss dat zit wel goed!!!
RE: verstelbare schokbrekers
Geplaatst: ma jun 16, 2008 21:01
door PERRY
doe je er een low rider systeem in net als die dansende bakken uit amirica
en gaat via een druk op de knop automatich laag en om hoog
maar is wel een duur geintje

RE: verstelbare schokbrekers
Geplaatst: wo jun 18, 2008 19:41
door Jan M
Carsupport uit Krimpen aan den Ijssel heeft in hoogte verstelbare veren.
Je hebt in je standaard verlagingsveer een tweede veer die met hulp van een hydr. cilinder aangespannen kan worden.
Werkte op een ABS-pomp. Resultaat, Je auto gaat omhoog.
Geen idee of ze er ook zijn (waren) voor AR.
http://www.carsupport.nl/
RE: verstelbare schokbrekers
Geplaatst: do jun 19, 2008 20:11
door mverhari
auto op orginele hoogte achter slappe schoks en je ziet geen drempels meer
alleen in de bochten heb je een vaarbewijs nodig zo hangt en deint hij
