Pagina 1 van 1

gtv 1750 remmen

Geplaatst: zo jun 15, 2008 20:56
door Dennis Otten
Ik heb net een gtv 1750 gekocht. Nu heb ik met remmen dat af en toe de remdruk erop blijft staan bij stilstand. Het pendaal komt wel omhoog, maar als je die indrukt merk je dat je een loze slag heb en dat er volledige druk op de helft van de slag van het pendaal zit.

heeft iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken?

gr
Dennis

RE: gtv 1750 remmen

Geplaatst: zo jun 15, 2008 21:16
door Berlina addicted
klinkt als een hoofdremcilinder die vast blijft zitten (roestkraag). Heb je hangende of staande pedalen?
Met staande pedalen zit je hoofdremcilinder onder de auto, deze zijn gevoeliger voor roest.

Mvg. Richard www.berlina.nl

Re: gtv 1750 remmen

Geplaatst: zo jun 15, 2008 21:18
door Egbertone
heeft iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken?
Het makkelijkste wat je kunt proberen is even de bekrachtiger afkoppelen. Slang wel goed afdoppen, met een M13 bout bijvoorbeeld.
Is het probleem dan over, weet je dat de bekrachtiger stuk is. Blijft het probleem, kun je de bekrachtiger uitsluiten!

Succes!

RE: gtv 1750 remmen

Geplaatst: ma jun 16, 2008 00:35
door giulia-tom
Ah! Dit weekeinde ook meegemaakt - rem blijft even aan, voordat je denkt dat ie echt aan blijft lopen, komen de remmen weer vrij (langzaam) is bij mij de HRC....die blijft in de terugslag even plakken....

(dus nieuw)

RE: gtv 1750 remmen

Geplaatst: ma jun 16, 2008 09:20
door jan1300
Het kan ook een propje in een van de remslangen zijn.

gr Jan

RE: gtv 1750 remmen

Geplaatst: ma jun 16, 2008 11:42
door vV
precies, oude remslangen (zwellen op binnenin) kunnen dit verschijnsel ook geven.

RE: gtv 1750 remmen

Geplaatst: ma jun 16, 2008 12:25
door Egbertone
Nou... dat zijn dus al drie mogelijkheden!

Als daar de oplossing niet tussen zit... zitten misschien de remzuigers allemaal vast :blue_confused:


Maar kan sowieso geen kwaad om de remslangen te vervangen... nee, sterker nog... dat moet je eigenlijk gewoon doen! tenzij je weet dat ze nog niet zo lang geleden vervangen zijn natuurlijk.

RE: gtv 1750 remmen

Geplaatst: ma jun 16, 2008 13:00
door jan1300
Dan natuurlijk meteen Goodridge teflon remslangen monteren.

En knappe remvloeistof erin DOT4 of 5.1 bijvoorbeeld (5.1 wel elk jaar verversen!!)

gr Jan

RE: gtv 1750 remmen

Geplaatst: ma jun 16, 2008 13:01
door Stef33
Ik heb vorige zomer het zelfde probleem gehad, even remmen en hij bleef vast staan. Bleek een zeer vuile hoofdremcilinder met verstopte progressieboring. Noodrevisie bleek een tijdelijke oplossing en nu zit er netjes een nieuwe onder. Ik heb overigens staande pedalen.

Of het de HRC of een remslang is kun je vrij eenvoudig zien. Als het gehele systeem onder druk blijft staan blijven de remlichten branden (hebben alle bertones een hydraulische remlichtschakelaar?) en is het dus je HRC (of evt de bekrachtiger). Bij een verstopte slang gaan de remlichten wel uit en zal er ook maar 1 wiel blokkeren en niet allemaal zoals bij de hrc.

RE: gtv 1750 remmen

Geplaatst: ma jun 16, 2008 13:05
door jan1300
Bertones met staande pedalen hebben een hydraulische schakelaar op het t stuk onder motorkap aan de startmotor kant tegen het schutbord.

Hangende pedalen hebben een mechanische schakelaar bij het pedaal.

gr Jan

Re: RE: gtv 1750 remmen

Geplaatst: ma jun 16, 2008 13:05
door Egbertone
hebben alle bertones een hydraulische remlichtschakelaar?
Nope... is alleen bij de versies met staande pedalen.

Aangezien Dennis een 1e serie heeft dus ook staande pedalen met hydraulische schakelaar.

[edit] Jan was met net even voor...[/edit]

RE: gtv 1750 remmen

Geplaatst: ma jun 16, 2008 13:06
door jan1300
sorry Egbertone ik was je net voor.

gr Jan

RE: gtv 1750 remmen

Geplaatst: ma jun 16, 2008 21:50
door Alfa eL
Als het een van de remslangen is, deze kunnen plotseling helemaal dichtzitten!!!

Heb het bij onze Giulia gehad, dat plotseling een van de voorremmen vast bleef staan tijdens het rijden. Nadat de rem afgekoeld was kwam deze weer vrij en deed toen niets meer. Ik heb toen de remleiding op de remklauw losgedraaid en zelfs bij heel hard trappen op het pedaal kwam er geen druppel meer uit.