Pagina 1 van 1
LPG afstellen dubbele carburateurs
Geplaatst: ma jun 09, 2008 19:58
door Jorioni Cooperini
Hallo Mede Alfisten,
wie weet er in Noord Holland een goed bedrijf (met ervaring) voor het afstellen van een 2 dubbele carburateur auto op LPG (G2). Dus met oude verdamper en mengstukken onder de carbs.
Ik hoor graag wie jullie kunnen aanbevelen.
M.vr.gr.
Jorik
RE: LPG afstellen dubbele carburateurs
Geplaatst: ma jun 16, 2008 17:39
door Jorioni Cooperini
helaas geen reacties gehad. De symptonen zijn drastisch verergerd. Op gas loopt de auto constant op 3 cilinders. Op benzine nog gewoon goed. Vandaag de ontsteking laten nazien en daar is niets mee mis, (bobine, kabels, bougies, rotor, verdeelkap en timing van de ontsteking) is er iemand die soortgelijke symptonen heeft gehad. De 33 heeft weinig vermogen en loopt op 3 cilinders. Kan het de verdamper zijn?
Ciao
Cooperini
RE: LPG afstellen dubbele carburateurs
Geplaatst: ma jun 16, 2008 18:03
door Gordon
Nee
Die verdamper is voor alle vier de cilinders, dus hij doet het òf niet òf voor allemaal. Als de motor wel normaal op benzine loopt kan het eigenlijk alleen nog maar een probleem met het mengstuk zijn.
RE: LPG afstellen dubbele carburateurs
Geplaatst: ma jun 16, 2008 18:26
door Jorioni Cooperini
ah bedankt Gordon,
maar kan het dan niet zijn dat hij gewoon te weinig brandstof geeft? Of te weinig druk op de LPG

Ik weet het ook niet maar de klacht is zo vaag. Net als je van benzine naar LPG schakelt en je benzine hebt opgereden dan gaat hij ook zo stotteren zonder vermogen, dat is net zoals hij nu op LPG rijdt.
Horten en stoten met heel weinig vermogen, maar hij rijdt wel.
Ciao
Cooperini
RE: LPG afstellen dubbele carburateurs
Geplaatst: ma jun 16, 2008 18:43
door Gordon
Als je zegt dat "hij op drie cilinders loopt" zijn dat dan dezelfde drie of gewoon een idee dat je erbij hebt? Kan je eenvoudig testen door beurtelings de kabel van een van de bougies te trekken. Als er bij een specifieke cilinder niks veranderd dan is er dus een probleem met die ene cilinder. Als hij in alle gevallen nòg slechter gaat lopen kan het inderdaad een ontoerijkende aanvoer zijn. Maar dan zou ik ook verwachten dat je glazige bougies hebt (te arm mengsel) en dat zou toch opgevallen moeten zijn toen je de ontsteking hebt laten controleren?
RE: LPG afstellen dubbele carburateurs
Geplaatst: ma jun 16, 2008 19:47
door Andretti Molletti
klinkt idd als te arm.
is het lamda geregeld? of een stelschroef in de drooggasslang? in geval vt laatste is het simpel de schroef uitdraaien

RE: LPG afstellen dubbele carburateurs
Geplaatst: ma jun 16, 2008 20:11
door pieter van baalen
is je koel systeem wel optimaal?
bevriest de boel niet gewoon?
en hoe loopt ie op benzine?
hoe staat je ontsteking?
zijn best belangrijke factoren met LPG op carb's
sluit je brandstof klep goed af?
kijk die dingen ff na want pas als ie goed op benzine loopt en een perfect werkend koelsysteem hebt zal je LPG pas goed werken....
zitten 2 stel schroeven op 1 op de klok voor stationar toerental en 1 op je inspuit stuk voor fijn afstelling.
RE: LPG afstellen dubbele carburateurs
Geplaatst: ma jun 16, 2008 20:25
door Jorioni Cooperini
bedankt voor jullie tips, op benzine loopt hij perfect. Er zit idd een stelschroef in de droogaanvoer naar de mengstukken, hieraan draaien heeft alleen effect op CO maar niet op mooier lopen. Koeling is OK 80 graden stad, 90 graden snelweg, symptonen zijn wel het zelfde als bij niet goed werkende verdamper, heb dit een paar jaar terug gehad toen er een koelslang lek was en voordat het koelvloeistofniveaulampje ging branden de verdamper al bevroor en er geen LPG meer in de motor kwam. Zelfde idee nu alleen blijft de auto wel rijden maar constant alsof je je laatste druppel LPG oprijdt. Heel raar, ik verdenk eigenlijk nu de verdamper, vandaag 1 bougie eruit gehad deze zag er keurig uit. Die andere 3 zijn lastig te controleren want megamoeilijk te verwijderen bij 16v boxer. Auto accelereert wel maar heel nukkig en traag, en voelt als 3 cilinders.
Van de week maar eens wat rondbellen voor een gasboer.
Ciao
Cooperini
RE: LPG afstellen dubbele carburateurs
Geplaatst: ma jun 16, 2008 23:20
door WhizzMan
Als je zeker weet dat je geen valse lucht pakt, zal je het echt in je mengverhouding (die lijkt in orde als je met die schroef draaien geen verschil hebt) of in je ontsteking moeten zoeken. Ik weet dat het bij een 16V een absolute ramp is om te controleren, maar een wat zwakkere vonk is bij LPG al genoeg om een beroerd lopende motor te hebben. Controleer echt je hele hoogspanningsgebeuren en vervang alles waar je ook maar over twijfelt. Ik rij al heel lang lpg en een goede vonk op benzine kan maar zo niet genoeg zijn voor lpg, daar ben ik al vaker achter gekomen...