Pagina 1 van 2

Spaghetti spruitstuk 33

Geplaatst: do jun 05, 2008 12:21
door patje33
help een spaghetti spruitstuk op een 33 16v?

ik heb nu een eps kat vervanger en eind demper maar het spruitstuk zelf is nog orgineel

RE: Spaghetti spruitstuk 33

Geplaatst: do jun 05, 2008 12:30
door Brul(tm)
Gezien de bouw van het spruitstuk vraag ik me af of hier een optimalisatiewinst te behalen is :?:

Groetjes,
Marc

RE: Spaghetti spruitstuk 33

Geplaatst: do jun 05, 2008 13:24
door Sandertje P4
Heb je hier wat aan??? www.ahmotorsports.co.uk

Afbeelding

RE: Spaghetti spruitstuk 33

Geplaatst: do jun 05, 2008 13:33
door patje33
ik bedoel dan de csc spruitstuk dat is een spruitstuk van 438 euro hoop geld maar als het niks helpt is het weg gegooid geld
daarom de vraag

RE: Spaghetti spruitstuk 33

Geplaatst: do jun 05, 2008 17:44
door Sandertje P4
De 4 pijpen die bijna recht naar achteren lopen??? Dan heb je nog dat de voorste langer zijn dan de achterste 2....

En dat is op zich best aan te passen...

RE: Spaghetti spruitstuk 33

Geplaatst: do jun 05, 2008 18:16
door alfaqv75
ik ben de enige die zo'n spruitstuk op een straat 33 heeft gehad tot 3 jaar terug (nu rijdt een mede forumer er mee), heb op dit forum al meerdere malen mijn ervaring neergezet, maar bij deze:

ja het helpt, veel meer koppel rond de 3000tpm, die klap die je normaal krijgt bij 4500 is eigenlij kweg doordat je al veel sneller versneld door het koppel wat je meer hebt gekregen
ze zeggen 9pk winst (wat dan niet of nauwelijks merkbaar is) en er wordt 20Nm geclaimd (en die merk je)

ik zat met mijn 16V bijna achterin een andere 16V omdat de mijne gewoon veel meer koppel en veel sneller versnelde onder de 4500tpm

nadeel is er ook, het spaghetti spruittsuk van CSC ligt net iets lager als het origineel, als je 33 madeno verlaagt is dan kan onder het spaghetti spruitstuk net je vuist, wel iets om rekening mee te houden op een straat 33

RE: Spaghetti spruitstuk 33

Geplaatst: do jun 05, 2008 18:21
door patje33
bedankt voor je info :D dat wou ik horen

RE: Spaghetti spruitstuk 33

Geplaatst: do jun 05, 2008 22:45
door Hylke
Dan nog een spruitstuk vraag:

Klopt het dat de aansluiting van de 16v spruitstukken, anders is dan die van een 8v?
(stand van de flens tov de pijpen)

Re: RE: Spaghetti spruitstuk 33

Geplaatst: do jun 05, 2008 23:00
door Martinos
Dan nog een spruitstuk vraag:

Klopt het dat de aansluiting van de 16v spruitstukken, anders is dan die van een 8v?
(stand van de flens tov de pijpen)
klopt. 8v zit recht, 16v flenzen zitten scheef/gedraaid t.o.v. kop.

Re: RE: Spaghetti spruitstuk 33

Geplaatst: vr jun 06, 2008 17:58
door Sandertje P4
ik ben de enige die zo'n spruitstuk op een straat 33 heeft gehad tot 3 jaar terug (nu rijdt een mede forumer er mee)
:? Ik heb em ook.....

Re: RE: Spaghetti spruitstuk 33

Geplaatst: za jun 07, 2008 00:36
door alfaqv75
ik ben de enige die zo'n spruitstuk op een straat 33 heeft gehad tot 3 jaar terug (nu rijdt een mede forumer er mee)
:? Ik heb em ook.....
3 jaar geleden?? :wink:

16V is ook breder dan een 8V, dus dat gaat niet passen....s :roll:

RE: Spaghetti spruitstuk 33

Geplaatst: zo jun 08, 2008 23:34
door Lemans
Bij moderne wagens is de winst over het hele toerbereik quasi nihil.
Wat die " betere " uitlaten wel doen is het koppel een beetje verschuiven.
Je zal dus een kleine 7% van je Nm kunnen verplaatsen.
Stap ook niet te snel naar pijpen met een grotere diameter, de kans dat die het beter doen is ook vrij klein.
Belangrijk is dat de uitlaatgassen niet te snel afkoelen. BMW gebruikt hiervoor collectors met een dubbele mantel.
(V8 - 3000cc tot 5000cc M5) Voor enkelwandige uitlaten is er een isolatiemateriaal op de markt. Je originele uitlaat
mooi inpakken en gebruik de rest van je centen ergens waar ze beter renderen.

Johan

RE: Spaghetti spruitstuk 33

Geplaatst: zo jun 08, 2008 23:55
door Performa
Pas op met dat inpakken sommige spruitstukken kunnen niet tegen die hitte die ze ervoor gemakkelijk kwijt konden. Scheef trekken en in het ergste geval scheuren en barsten ...

RE: Spaghetti spruitstuk 33

Geplaatst: ma jun 09, 2008 00:27
door Lemans
Ik dacht dat scheeftrekken net te wijten was aan het verschil in temperatuur . De boel laten warmdraaien vooralleer
vermogen te vragen is voor vele onderdelen een zegen.

Re: RE: Spaghetti spruitstuk 33

Geplaatst: ma jun 09, 2008 11:13
door alfaqv75
Bij moderne wagens is de winst over het hele toerbereik quasi nihil.
Wat die " betere " uitlaten wel doen is het koppel een beetje verschuiven.
Je zal dus een kleine 7% van je Nm kunnen verplaatsen.
Stap ook niet te snel naar pijpen met een grotere diameter, de kans dat die het beter doen is ook vrij klein.
Belangrijk is dat de uitlaatgassen niet te snel afkoelen. BMW gebruikt hiervoor collectors met een dubbele mantel.
(V8 - 3000cc tot 5000cc M5) Voor enkelwandige uitlaten is er een isolatiemateriaal op de markt. Je originele uitlaat
mooi inpakken en gebruik de rest van je centen ergens waar ze beter renderen.

Johan
ik heb ervaring met het rijden met en zonder spaghetti spruitstuk onder een 33, jij???
mijn mening is dat het wel het geld waard is, je voelt WEL merkbaar verschil, meer als die squadra chip voor je 33 waar iedereen zo gei* van is....

daimeter is overigs hetzelfde, want het past gewoon voor de rest op een standaard systeem