do mei 29, 2008 13:08
1. goede verlagingsveren halen (niet gaan rommelen met je eigen veren afslijpen)
2. veerspanners voor de voorpoten en speciaalgereedschap voor toplager halen (of luchtsleutel gebruiken voor toplager)
3. schokbrekers achter los, draagarm naar beneden duwen, dan kan je de veer er net tussenuit krijgen
4. verlagingsveer er tussen, goed opletten dat de rubbers netjes komen te zitten
5. achterkant weer netjes in elkaar zetten
6. bovenkant veerpoten voorkant loshalen
7. veerpoten van fusees losmaken, let op remslang, verklikkerdraad en evt. ABS draad
8. veerspanners op de veer zetten, opspannen zodat je toplager goed vrij komt
9. toplager losdraaien
10. veer van de poot afhalen, rustig spanners afdraaien
11. verlaagde veer voorspannen met veerspanners
12. veer terugplaatsen, let op de rubbers etc.
13. toplager plaatsen, dit moet officieel op moment worden vastgeschroefd
14. veerpoot terugbouwen
15. auto uit laten lijnen.
Ik doe dit het liefste bij een DHZ garage omdat ik daar luchtgereedschap en een brug heb, op straat is niet ondoenbaar, maar wel behelpen. Verder kan ik je adviseren om ook stuggere schokbrekers te plaatsen zodat je banden niet in je wielkasten klappen bij bulten/kuilen en om zgn "camberbouten" te plaatsen zodat je camber weer is aangepast aan de verlaging van je auto, het stuurt echt een stuk fijner. Alles "kan" op de oprit, maar ik zou het echt afraden, de voorste veerpoten is iets wat je liever in een werkplaats doet.