balfa

deursloten voor alfetta GTV

wo mei 28, 2008 19:40

Weet iemand hoe je je deursloten kan vervangen? Is daar aan te komen of heeft iemand nog van deze sloten liggen?

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag.. :)

balfa

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: deursloten voor alfetta GTV

wo mei 28, 2008 20:20

ja-ja-nee-ja

Welke heb je? Geïntegreerd in de deurknop (standaard sleutel) of de losse eronder ('deukjes' sleutel)?

balfa

wo mei 28, 2008 20:21

de geintegreerde in de deurgreep.

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 28, 2008 20:38

Van binnenuit de twee slotmoeren van de deurgreep losdraaien. Er komt dan een U-vormig profiel aan de binnenzijde los en je kan de deurgreep inclusief slot vanaf de buitenkant eruit trekken. Het slot zit door middel van een kogelverbinding aan een stangetje verbonden en kan je zo lostrekken. Het slot zit met een borgring bevestigd aan de deurgreep.

Ligt er verder aan wat je wil of aan kan komen. Makkelijkst is de complete unit vervangen (deurgreep + slot). Slot kan je uitnemen en vervangen als je ergens nieuwe kan vinden. Je kan ook proberen het te repareren zoals ik heb gedaan. Zorg dan voor een schone werkbank, want je raakt die kleine rotveertjes die erin zitten zo kwijt. Ik heb helaas verzuimd ooit foto's te nemen van zo'n operatie, maar als je een beetje oplet is het wel te doen.

balfa

wo mei 28, 2008 21:01

Bedankt voor je uitleg! Dit wordt wel lastig want volgens mij is er (bijna) niet aan te komen.

Ik kan hem in ieder geval nu deugdelijk verwijderen. Ik kan een poging wagen, het gaat om het slot aan de passagierszijde.

Heb jij de onderlinge slotdelen wel los bij kunnen kopen (tenminste ik neem aan dat je alsnog wat delen moest vervangen)? Of was er iets losgesprongen?

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 29, 2008 17:49

Nee, ik heb niks bijgekocht. Voornaamste probleem bij mij was roest waardoor ik zelfs de sleutel er niet meer volledig in kon krijgen. De ciinder is plastic, dus het roest niet aan elkaar vast en met een beetje grof geweld krijg je de "pinnetjes" (het zijn een soort van rechthoekige plaatjes met een gat erin waar je de sleutel doorheen steekt) er wel uitgeduwd. Dan is het een kwestie van even marineren en de rommel eraf schuren en met een flinke lik vaseline weer terug monteren.

Ik heb het idee dat de veertjes wel redelijk standaard zijn, maar de pinnetjes vervangen zal er wel niet inzitten.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 29, 2008 20:42

Ik ben balfa's GTV daarnet spontaan tegen het lijf gelopen, om de hoek bij mij thuis :shock: Cool ding! Gaat goedkomen, zag ik al wel.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

balfa

vr mei 30, 2008 18:47

Mooie ontmoeting zo uit het niets Yuri!! echt gaaf! klein wereldje ook. :D. Veel succes met 75 diesel na je aanvaring met die vrachtwagen....

Ik hoop dat je hem weer op kunt knappen, het zou zonde zijn als we weer een exoot moeten missen!

Groet,
balfa

Terug naar “Algemene Technische vragen”