Heel af en toe wil ik een 105je nog wel eens redelijk rap over de bergen jagen... berg op geen enkel probleem met remmen... (goh...
De fading die ik bedoel is niet zo zeer dat de blokken het niet meer aankunnen maar dat ik domweg remdruk verlies, zo erg dat onderaan de Stelvio er zeker 6 a 7 keer pompen nodig is om weer enige druk op te kunnen bouwen. 2 a 3 rondjes Zandvoort of Assen... idem! Om weer enigszins normaal te kunnen rijden moet je de boel minstens een kwartier laten afkoelen.
Ik heb dit bij meerdere 105jes, Berlina, Zaagje etc.
Mijn redenatie is kokende remolie. Correct?
De "remmenboel" is verder in orde (verse olie, gangbare klauwen etc) en normaal in het verkeer treedt het niet op, alleen onder extreme rijomstandigheden. In principe is alles "standaard" qua remmen.
Er vanuitgaand dat de originele schijven blijven zitten en dus niet vervangen worden door geventileerde schijven, wat is hier DE remedie tegen?
Ik zie squadra's (die niet HEEL veel lichter zijn dan een Zaag) ronde na ronde over het circuit gejaagd worden zonder dit probleem.
Ik heb andere blokken overwogen maar doen die daadwerkelijk iets tegen DIT probleem?
Zoals altijd, bij voorbaat mijne hartelijke dank voor de input!
Zaagmans