ma mei 26, 2008 18:14
Van mijn Alfa 145 uit 1998 slaat de aircocompressor niet aan. Ik heb de 2 zekeringen gecontroleerd, de knoppen voor airco en recirculatie, de sensor rechts naast het stuur, en die zijn goed. Ook verandert het motortoerental als ik de airco inschakel, het wordt iets hoger (omdat de compressor niet meedraaid terwijl dat wel zou moeten). Verder heb ik de trinary switch laten vervangen en de airco opnieuw laten vullen, en een nieuwe relais voor bij de accubak geplaatst. Bij die relais, die de pomp aanstuurd krijg ik 12 volt op contact 30, en als ik de relais met de hand doorschakel, dan gaat de aircocompressor lopen en wordt de airco mooi koud. De spoel van de relais wordt bediend door contact 85 en 86, waarbij ik op 85 12 volt heb, als het contact aan staat, waarbij het niet uitmaakt of de aircoschakelaar aan of uit staat (raar?!) en op 86 0 volt. Toch schakelt dit relais niet terwijl als ik hem buiten de auto op een losse accu test, dan doet de relais het perfect, en ook als ik de spoel doormeet is die goed. Wie heeft een idee of ik 12 volt moet krijgen op punt 85 of op 86, en wie weet waarom de relais niet schakelt. Zelf heb ik het idee dat of een van de sensoren die ik nog niet gevonden heb defect zijn of dat een massaverbinding slecht is. Wie weet waar de sensoren te vinden zijn die ik nog niet heb gecheckt ?