alfa 33 niels

lambdasonde schroefdraad weg

zo mei 25, 2008 02:22

hallo ik heb een alfa 33 1.5 nu heb ik vandaag mn katvervanger verwisseld voor mn katelysator ivm apk nu is de scroefdraad die op de lambdasonde zwaar beschadigd en draaid niet meer in de uitlaat ook de draad is de uitlaat is licht beschadigd wat is hier nog aan te doen

ik heb zitten denken om hm vast te lijmen/kitten maar is dit mogelijk ivm hitte vanhet uitlaat systeem

alvast bedankt

groeten niels

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: lambdasonde schroefdraad weg

zo mei 25, 2008 10:11

Andere sonde pakken. Als je slim bent zet je in allebei een sonde, hoef je ook niet de hele tijd te schroeven.

tahir

Re: lambdasonde schroefdraad weg

zo mei 25, 2008 16:18

hallo ik heb een alfa 33 1.5 nu heb ik vandaag mn katvervanger verwisseld voor mn katelysator ivm apk nu is de scroefdraad die op de lambdasonde zwaar beschadigd en draaid niet meer in de uitlaat ook de draad is de uitlaat is licht beschadigd wat is hier nog aan te doen

ik heb zitten denken om hm vast te lijmen/kitten maar is dit mogelijk ivm hitte vanhet uitlaat systeem

alvast bedankt

groeten niels
er is ook vloeibaar metaal te verkrijgen. maar dan zit alles wel muurvast en krijg je het de volgende keer niet los..

grt Tahir

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 25, 2008 17:42

Tsja de kans dat het binnenwerk van die sonde nog goed is is niet zo groot meer, ze zijn nogal kwetsbaar. Je koopt voor een paar tientjes een nieuwe sensor, dus echt veel moeite zou ik er niet voor gaan doen. Ik heb laatst voor ongeveer E50 2 sensors gekocht voor op de plank, voor dat geld wil ik wel voorraad aanleggen.

Als je em al ergens mee dicht wilt stoppen, pak dan GUN-GUM of een ander merk uitlaatpasta, dat is er voor gemaakt, vloeibaar metaal is om carters en verwarmingsradiatoren en zo mee dicht te proppen, niet een uitlaat die 300 graden kan worden.

Oh ja, tap wel even de draad in je katalysator en je katvervanger even na, dan gaat de volgende sensor niet ook stuk.

Febe

zo mei 25, 2008 19:42

Is gewone Metrische draad, dus wel een tap voor te krijgen om de schroefdraad weer netjes te maken.

Terug naar “Algemene Technische vragen”