Sinds enige tijd doet het rechter voorlicht en de mistachterlichten het niet meer.
Eerst het rechter voorlicht:
-Zowel het linker als het rechtervoorlicht worden aangestuurd door een relais dat achter het opbergvakje naast de stuurkolom zit. die relais doet het dus. Daarna splitst de draad ergens en gaat de stroom via 2 zekeringen (n 8 en 9 maar dat weet ik niet vanbuiten). Feit is wel dat ik daar geen 12 meer krijg voor de zekering van het rechter dimlicht.
Weet iemand waar die splitsing juist gebeurd? Ik heb zo'n idee dat het via een stekker is die achter het dashboard zit waar ik niet aankan.
Het is voorlopig wel opgelost, maar ik had graag geweten hoe de vork precies aan de steel zit.
Tijdens het doormeten en dergelijke viel me op dat de achterste mistlichten ook niet werken. Vreemd is dat hier geen zekeringen voor te vinden zijn. Het relais tikt ook niet als ik de schakelaar aan of uit zet. Zou het kunnen dat dit een andere soort relais is dan de andere? In een engelstalige handleiding had dat relais een paar contacten extra, maar in al zekekingdozen die ik al heb gezien zit er een standaard relais (zoals voor de mistlampen voor)
Wel viel me op dat er een roos/witte kabel met stekkertje los zat. Ik vermoed dat deze 12V via contact geeft, maar ik heb geen idee waar ie moet zitten. Iemand een idee. Mijn 75TS is van 1990. In een kabelboom van een 75TS uit 1988 zat die extra stekker niet.

Ik heb de achtermistlampen kunnen laten werken door op de schakelaars van voor- en achtemistlampen de 'lusjes' met elkaar te verbinden. Ze werken nu, en dat is wat telt voor de keuring (die er binnenkort aankomt).Maar het is een noodoplossing.
Ik weet ook niet of beide problemen verband houden met elkaar.
De groene stekker achteraan de zekeringdoos heeft geen spanning waar normaal gezien wel spanning op moet. Maar ik heb geen idee hoe dat komt. Ik meet steeds tov een degelijk massapunt.
Hopelijk is die losse roos/witte stekker de dader. Kan iemand eens kijken waar die bij zijn auto zit? De aansluitpunten zijn voorzien van cijfers of letters.
Alle hulp is welkom.
Alvast bedankt
Stefaan